מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

 שערים

ישנם המון בתים פרטיים ולהם גינה או חצר והם זקוקים לשערים בפתח. שערים הם חלק מאוד חשוב מכל בטח שמסביבו שטח פרטי. שערים בדרך כלל מגיעים ביחד עם גדר שתוחמת את סביבת הבית כך שיודעים מבחוץ כי השטח מאחורי הגדר והשערים שייך לאנשים פרטיים. שערים מתפקידם לשמור ולהגן על הבית ועל האנשים בו, כדי לשים חוצץ ברור בין שטח פרטי לציבורי שמעברם של שערים. ישנם שערים חזקים ומאסיביים ומנגד שערים פשוטים לשם סגירה קלה בלבד תלוי באפקט ההרתעה שאנו רוצים לגרום, תלוי באזור בו אנו גרים, למרות שאנשים מפוקפקים נמצאים בכל מקום ולכן לפעמים האזור בו אנו גרים לא מכריע. 

שערים ניתן להזמין דרך מסגריות שונות. במסגריה מייצרים שערים אותם הלקוחות מזמינים, הם כמובן עושים עוד סוגי עבודות אבל שערים וסורגים הם חלק מעיקרם. לקוח מזמין שער או שערים אותם הוא רוצה לפי גודל, עובי, צורה, סגנון וכד' ולאחר זמן מה הוא מקבל את השער או שערים אותם הזמין. בתים ללא שערים הם כמו חדר ללא דלת בעצם קוראים לכניסה פנימה. בימינו מסוכן להכניס כל אחד הביתה, או ליצור מראה של כניסה חופשית, גם אם אנו לא  באמת מתכוונים לכך ולכן תפקידם של שערים הוא משמעותי וחשוב. 

כשמדובר בבתים גדולים חשיבות שערים אף גודלת יותר, לא תמיד הבית הומה אדם לפעמים אחד מהמתגוררים נשאר לבד בבית, עצם קיומם של שערים יגרום לאותו אחד להרגיש בטוח, ולא לפחד ממשהו שעלול לקרות או מהבאות. כמובן שישנם שערים מאוד פשוטים שלא יחסמו כניסה של אנשים זרים בכוח, והם נמצאים רק לשם מראה יותר מאשר כמטרה ברורה. ישנם שערים חשמליים, שערים עם ידית, שערים שקופים, אטומים, מעץ, מברזל, והסוגים הם רבים אנו צריכים לבחור את זה שיתאים לביתנו. 

שערי ברזל ידניים

שערים אלו משמשים בעיקר בתים פרטיים. אם בעבר סברנו ששער חייב להיות מברזל ללא קשר לעיצוב שלו, על מנת להעצים את הבטיחות מפני פריצה, כיום אופן ההסתכלות של הצרכנים על השערים שהם רוכשים השתנה ללא היכר. הם מעוניינים שיהיה זה שער עיצובי, בעבודת נפחות מתקדמת. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של שערים מברזל בכל מיני צורות וצבעים: פסים כחולים, פרחים בגוונים אדומים וורודים שונים, ועוד צורות רבות המתנוססות או חרוטות על שער הברזל. לשערים אלו  אין תקינה מוסדרת במכון התקנים, אולם בחברת השערים סבורים שחשוב לדאוג לשער שמתאים לכמות הפתיחות והסגירות שלו ביום, ובעל משקל גרירה זניח לנוחות מרבית.

שערי ברזל חשמליים

בתחום זה השימוש יוצא את גבולות המשק הביתי, ותקף גם לכניסות לחניונים של בנייני מגורים, חניונים תת קרקעיים, מפעלים, אזורי תעשייה ואפילו ישובים מבודדים הזקוקים לרמת בטיחות גבוהה. לסוגים אלו של שערים רצוי שיהיו פלטות-שער העשויות מברזל מגולוון, ומשקופים ומסילות העשויות מברזל דאבל טי לשמירה על היציבות ומניעת התרופפות. המשקופים בשערי הציר והמסילות בשערי ההזזה החשמליים הם אלו שמחזיקים את השער באוויר, ולכן הם צריכים להיות חזקים במיוחד.

בשונה מהשער הידני, כאן התקינה מאד ברורה ומכילה  שלל נושאים חשובים: מצביעת השער ועד לסוג המנוע שצריך להתאים לו. צביעת השער צריכה להיעשות בשכבה כפולה למניעת דהיית הצבע. באשר למנוע השער, הוא צריך להניע אותו באופן שיאפשר בלימה ותפעול ידני שלו על ידי מפעיל השער. התאמת מנוע שיהיה כה חזק עד כי יגרום לשער לדהור אל עבר הקורה אינו מורשה על פי מכון התקנים בשל כך שאיש לא יצליח לבלום אותו.  

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009