מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

 שערים

שערים ממלאים מגוון גדול ורחב של פונקציות שונות. ישנם מקרים בהם שערים מסויימים מוצבים במקום מסויים בגלל הערך האסתטי הגבוה שלהם. למשל, אנשים אשר מתקינים מסביב לביתם הפרטי שער מעוצב ונאה במיוחד על מנת לייפות את הכניסה לבית שלהם. גם במקומות ציבוריים מכובדים שונים ניתן לא פעם לראות שערים וחומות מעוצבים במיוחד אשר הופכים את המקום כולו ליפה יותר ולמעוצב יותר. תלוי כמובן גם באיכות הייצור והוותק של החברה המייצרת - מומלץ ללכת לטובים בתחום, כמו חברה שפעילה שנים מספר או לאחת מסדנאות השערים הראשונות בארץ שעסקו ביצור רהיטי מתכת.

שערים לא פעם ממלאים פונקציה אחרת: הם עוזרים לשמור על פרטיותם של אנשים מסויימים. אם למשל, מישהו רוצה להשתזף בחצר ביתו מבלי שאנשים אחרים יציצו בו או יתבוננו עליו הוא יכול להתקין מסביב לגינה שלו חומה או גדר עם שער, דבר שעוזר לשמור על פרטיותו. כמובן שאנשים מפורסמים או אנשים אחרים אשר חרדים לפרטיותם מתקינים מסביב לביתהם לעתים קרובות חומות או גדרות יחד עם שערים.

שערים יותר מכל עוזרים לשמור על בטחונם של יושבים במקום מסויים או עוזרים להרחיק ולהרתיע גורמים לא רצויים. למשל, מוזיאונים מתקינים שערים מסביב לשטחם על מנת לתת אישור רק לאנשים מסויימים להכנס – למשל, רק לאנשים אשר קנו כרטיס. כמו כן, באמצעות חומות ושערים שומר המוזיאון על הפריטים יקרי הערך אשר יש בתוכו.

שערים ניתן לראות במספר גדול מאוד של מקומות: בכניסה לחניונים ציבוריים, בכניסה לחניות פרטיות, בכניסה לבתים פרטיים, בכניסה אל מוסדות כמו למשל אוניברסיטאות, בתי ספר או מוזיאונים, בכניסה אל מתקנים בטחוניים או עסקיים רגישים וכן הלאה. ניתן להתאים כל שער לפונקציה אותה הוא אמור למלא. למשל, שערים מסויימים ניתן להתקין לצרכי נוי בלבד ואילו שערים אחרים ניתן להתקין על מנת שירחיקו כל אדם לא רצוי אשר רוצה להכנס אל תוך המתחם מסיבות שונות. לפי הצורך כך ניתן לקבוע אילו שערים כדאי להתקין ולבחור שערים אלו בהתאם.

מהירות הפתיחה והסגירה של שער אלומיניום חשמלי

מהירות הפתיחה והסגירה תלויה ישירות בביצועי המנוע של השער. על פי תקנות מכון התקנים זו חייבת להיות מהירות שניתנת לבלימה על ידי האדם שמפעיל את השער במקרה הצורך. לכן, הנטייה של לקוחות לשאוף לשער חשמלי שנע מהר מאד היא טעות נפוצה. המנוע שמסופק לשער החשמלי חייב להיות כזה שמתאים לו, ולא כזה שמתאים לשער כבד ממנו. כך, למשל, אם הותקן מנוע שמיועד לשער ברזל כבד וגדול, על שער אלומיניום השוקל 160 ק"ג,  זה יגרום לשער לנוע במהירות עצומה שלא תאפשר את הבלימה. אין לטעות, זה לא בגלל המנוע, אלא בשל הרצון להתאים מנוע חזק מדי לשער קל משקל. התקנתו על שער כבד יותר היא התקנה בטוחה שגורמת לשער לנוע כמו שצריך.

קולקציות שערי אלומיניום

ישנן לא מעט קולקציות של שערי אלומיניום חשמליים ושאינם -  אשר ניתן לרכוש. ניתן לרכוש שער פנלים עם פסי אלומיניום אופקיים, שער מרחף עם פסים דקים יותר אשר הגובה שלהם וגובה חלל האוויר שביניהם זהה. כן ניתן לרכוש שער אלומיניום ללא פסים עם דוגמאות מעוצבות, ושער אלומיניום עם פלטות זכוכית. השער יכול להיות חד כנפי או דו כנפי. באשר לשערי הרכב, ההיצע גדול אף יותר. הוא מתבטא בשער כנפי, שער הזזה ושער מתרומם. במידה ומדובר בשער כנפי, חברת השערים תערוך בירור לגבי גודל השטח הפנוי שלכם ועל פי אמת המידה הזו תספק לכם שער שיאים לצרכים שלכם. במידה והמפתח גדול ומחייב התקנת שער בעל שטח זהה, יומלץ על הצרת המפתח במידה ואין לכם שטח פנים המאפשר פתיחה רחבה של השער. הדבר אקוטי במיוחד עבור שער חד כנפי אשר נפתח כלפי חוץ לעבר שטח ציבורי.

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009