מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

 עשה ולא תעשה בבחירת מעקות לעיצוב הבית

 כולנו כבר מכירים את זה, באיזשהו שלב בחיים אנו מרגישים כי השגרה משעממת, וקופסא שבה אנו גרים - הבית שלנו - משעמם אותנו עוד יותר. אז אל תכנסו לדכאון, יש פתרון - התחילו לחשוב על עיצוב בית מחדש. מאמר זה מיועד לאנשים שבביתם יש מעקות, וחפצים עד מאוד לעשות שינוי משמעותי בעיצוב הבית. אז לפניכם כמה טיפים חשובים שכדאי לכם לזכור כאשר אתם מעצבים מחדש בית עם מדרגות, ואיך לא - מעקות!

עשה: בחר חברה נכונה לרכישת מעקות חדשים

לא פשוט למצוא היום חברה אשר מתמחה בייצור מעקות איכותיים, כמו חברה המתמחה בייצור ועיצוב ערים,מעקות,מעקות,ורהוט מיוחד והכל על טהרת המעקות. בעידן האינטרנט תוכלו למצוא שפע של מידע אודות חברות איכותיות, או סדנאות מעקות מן הראשונות בארץ שעסקו ביצור רהיטי מתכת וייצור מעקות. ברשת האינטרנט תוכלו למצוא מידע נרחב ומקיף אודות כל החברות המתמחות בייצור מעקות ושאר מוצרים לעיצוב הבית. 

אל תעשה: אל תתקין מעקות בעצמך

אנו הישראלים נוהגים להתרברב שאנו יודעים לעשות הכל בעצמנו. ובכן, אולי זה נכון, אבל לא במקרה הזה. לא כולנו נולדנו שיפוצניקים, ולא כולנו יודעים כיצד להתקין מעקות חדשות. אם הזמנתם מעקות חדשות לבית - העזרו בצוות המתקין, ואל תזלזלו ביכולתיו. הצוות יכול לסייע לכם להתקין את המעקות בצורה נכונה ובטוחה, ואף לתת לכם טיפים נוספים לעיצוב מעקות, ייצור ועוד.

עשה: קבע תקציב לקניית מעקות

כאשר אנו מתחילים לעצב את הבית, חלקנו נוטים "להשתולל" עם התקציב. ובכן, לא כך צריך להיות הדבר - אנו רוכשים מוצרים חדשים לעיצוב הבית מתוך שיקול דעת נכון ותכנון מושכל של כספינו. אל תשתגעו על מעקות במחירים מופרזים - תמיד תוכלו למצוא דגמים יפים גם במחירים נמוכים יותר.

אל תעשה: אל תוותר אף פעם על רכישת מעקות חדשות

 לעתים התקציב שלנו לא מאפשר לנו לרכוש את כל מה שאנו רוצים על מנת לעצב את ביתנו מחדש - וחלק מזה הן כמובן המעקות. אל תוותרו על רכישות מעקות חדשות לבית - אחרת תגיעו חלילה למצב בו בטיחות ביתכם מופקרת. מעקות הם הבסיס לבטיחות בבית, וחשוב מאוד לחדש אותם אחת לכמה שנים.

 מעקות ברזל למדרגות

מעקות ברזל למדרגות הם אמצעי למניעת נפילה מהן. אמצעי זה נדרש להתקנה בכל גרם מדרגות בו יש 3 מדרגות ומעלה. אי התקנתו בתנאים אלו תוביל לאי אישור של הנכס כמיועד לאכלוס מטעם הרשות המקומית. במאמר זה נסקור מעט נתונים חשובים שיש לדעת על המעקה בהתייחס לחוק ולתקינת המעקות במדינת ישראל, ולאחר מכן נסקור מעט סוגים של מעקות מעוצבים למדרגות אשר מומלץ לרכוש על מנת לשפר את מראה העיצוב הביתי.

תקינת המעקות בישראל

ככלל, כל המעקות חייבים להיות בעל גובה 1.05 מטר לפחות. הדבר נכון הן למעקה מרפסות והן לחלק הישר, בקצה העליון ובקצה התחתון, של מעקות למדרגות. באשר לשיפוע של מעקות למדרגות, הגובה התקני המינימלי הוא 90 ס"מ מכל מדרגה. כוונת מכון התקנים במקרה זה היא שיש למדוד 90 ס"מ מאזור הדריכה של המדרגה. כמו כן, התקינה אוסרת התקנת מעקות עם מרווח קרקע-מעקה אשר גדול מ- 10 ס"מ, ומעודדת את יצרני המעקות לבנות פסים תחתיים מקבילים רחוקים זה מזה ככל הניתן על מנת למנוע טיפוס.

תפקידו המהותי של המעקה בבית

כפי שצויין, המעקה אחראי לאבטחה שלנו כל עוד אנו נמצאים על המדרגות. אולם באיזו סוג של אבטחה מדובר? האם הוא אמצעי בולם נפילה או מונע נפילה? על פי תקנות הבנייה הבינלאומיות – המעקה הוא אמצעי למניעת נפילה, ובשום פנים ואופן לא נועד לבלום אותה. המשמעות היא שאסור להישען על המעקה, אלא אם כן מדובר בבעל מקצוע שצריך לעשות כן על מנת לתקן מפגע כלשהו בבית.

שימוש במעקה ברזל לעיצוב הביתי

כידוע, תחום מעקות הברזל הוא תחום שלא מפסיק להתחדש. ניתן למצוא עבודות נפחות מתקדמות ביותר בענף המעקות. המעקות של הקולקצייה החדשה משווקים בשלל צורות וצבעים, המאפשרים לכולנו להתאים אותם לבית בצורה הטובה ביותר. בדומה לקניית רהיטים והתקני אחסון ביתיים, גם בתחום המעקות מומלץ להתייעץ עם מעצב פנים על מנת שיהיה בחזקתכם מעקות ברזל למדרגות אשר ישפיע לאין ערוך על העיצוב הביתי.

שיקוליו של מעצב הפנים לבחירת המעקה

שיקוליו מסתמכים על פרמטרים רבים מאסכולת העיצוב. אחד מהחשובים שבהם הוא הידיעה היכן מוצב המעקה ביחס לחלל החדר והצורך להבליטו בהתאם. לדוגמה, אם גרם המדרגות של הבית נמצא בדיוק במרכזו, יש צורך במעקה בעל צבעים חדים שיהיה בולט וימשוך תשומת לב. לעומת זאת, אם גרם המדרגות נמצא בצדי הבית רצוי לבחור במעקה צנוע יותר על מנת שלא לגרום לאורחים שלכם להתמקד בנעשה בשולי החדר ולפספס את העיקר שבו. בנוסף, ישנם שיקולים כמו השילוב עם גרם המדרגות מבחינה צורנית וגוונית.

הדרך למעקה ביתי אטרקטיבי כרוכה בהתייעצות עם מומחי בטיחות ועיצוב כאחד

רק התייעצות שכזו תוכל להעניק לכם את מעקות הברזל הנדרשות עבור מדרגות הבית שלכם. התייעצות עם מחלקות בטיחות בלבד, ללא ההיבט העיצובי עלולה לגרום לעיוות שאינו רצוי. במקום זאת, הרבה יותר כדאי לראות בהכרח להציב מעקות הזדמנות לשדרוג רמת העיצוב הביתי ולהתייעץ עם בעל מקצוע תואם. ניסיון העבר הוכיח כי נכסים פרטיים העלו את שוויים בעשרות אלפי שקלים בשהקעה זוטרה בהרבה שכללה ייעוץ מעצב פנים וקניית מעקות בהתאם.

מחיר מעקות ברזל למדרגות

המחיר משתנה בהתאם לסוג המעקה, כמות החומר שיש בו, סוג הברזל שמרכיב את המעקה ורמת הגימור העיצובי של צורתו. כל הפרמטרים הללו שונים ממעקה למעקה ולכן חשוב מאד לבדוק כמה שיותר דגמים של מעקות ברזל על מנת לקבל אינדיקציה משכנעת בהתייחס למחיר מוצר הבטיחות.

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009