מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

 מעקות למדרגות בתוך הבית

במידה ואתם גרים בבית ובו שני מפלסים, וודאי יש לכם מדרגות שמחברות בין הקומות. כדי להגן מנפילה אתם מחויבים להתקין גם מעקות לאורך המדרגות. המעקות הללו, צריכים להתאים לרעיון שעל פיו עיצבתם את שאר הבית.

ישנם סוגים רבים ומגוונים של מעקות למדרגות פנים ביתיות, מבחר גדול של מעקות עשויים חומרים שונים וצורות שונות. כל שתחשבו עליו, מבחינת מעקות, וודאי קיים כבר בשוק. ההיצע הגדול של מעקות יכול להיות בעוכריו של בעל בית המחפש מעקות בגלל שעקב ריבוי מעקות, עלול הוא להתבלבל ולא למצוא את המעקות שיתאימו לסגנון ביתו בצורה הטובה ביותר.

כדאי לכם להיות סגורים וברורים עם עצמכם מהו סגנון העיצוב שנמשך לאורך הבית כולו ואיזה סוג מעקות יתאימו אליו, וכל זה לפני שבחנתם את מבחר המעקות הקיים. גם אם יוצאים מנקודת הנחה שאין לכם ידע קודם בעיצוב מעקות, דבר שהוא סביר בהחלט, עדיין יש כמה דברים בסיסיים שהמעקות הנבחרים צריכים לענות עליהם, אותם אתם יודעים לפני בחינת ההיצע, רק בגלל שאתם יודעים מהו סגנון עיצוב של הבית. 

למשל, אם ביתכם כולו מורכב מחפצי נוי עשויים עץ, גם בחרתם ברצפת פרקט שתתפרש על כל הבית, לבית כזה לא יתאימו מעקות מברזל, אלא מעץ. ולא סתם מעקות מעץ, אלא עץ בגוונים של זה שנבחר לשאר הפריטים בסביבת המעקות. זאת על מנת שתהיה אחידות בעיצוב בין האלמנטים השונים בבית. דוגמא נוספת – אם, למשל אתם בוחרים שהצבעים השולטים בבית יהיו לבן ושחור, כאשר כל הקירות והרצפות לבנים והתמונות על הקירות תחומים במסגרות שחורות, ועל שולחנות שונים פרוסים אגרטלים שחורים, אז עדיף לבחור במעקות שחורים על פני כאלה מעץ.

בקיצור, על מעקות להתאים לעיצוב של שאר הבית מפני שהם חלק מהבית. אם כך יהיה, המראה הכללי של הבית יהיה נעים למראה עיניים, אם לאו, תהיה דיסהרמוניה.

מעקות זכוכית

ניתן לראות היום מעקות זכוכית בהרבה בתים בהם יש עיצוב מודרני וחדשני יותר. ישנם הרבה יתרונות של מעקות זכוכית על שאר סוגי המעקות, החציצה שנועדה להגן על בני הבית והאורחים מפני נפילה, וכן מעקות זכוכית, אינם חוסמות את הנוף. ניתן לחוש את התחושה של חלל פתוח יותר כאשר ישנם מעקות העשויים מזכוכית.  אם חששתם לרגע שצעקות הזכוכית הם אינם בטיחותיים והזכוכית עלולה להישבר, אז  טעות בידכם כי מעקות מזכוכית עשויים מזכוכית חסומה ומיוחדת שאינה שבירה ובטוחה לחלוטין. חשוב כי אם אתם מעוניינים לרכוש מעקות זכוכית, כדאי כי תרכשו אותם מבעלי מקצוע ידועים הקיימים הרבה שנים בשוק.

יתרונות מעקות הזכוכית

מעקות זכוכית, אינם מושכים טחב או נותרת בהם חלודה, התחזוקה שלהם היא פשוטה יחסית באמצעות חומרים לניקוי זכוכית.  הזכוכית הינו חומר אלגנטי ויש בו אפקטים אופטיים מיוחדים. ניתן למצוא מעקות זכוכית עם אלמנטים כמו זכוכית מודפסת או זכוכית שיש ב הדפסים ללא צבע. היום הזכוכית נכנסה חזק לעיצוב וניתן לראות גם מחיצות בבתים ובמשרדים שעשויות מזכוכית דקורטיבית. מעקות הזכוכית, יכול להשתלב יפה בית ויוסיף רק יוקרה ומראה זוהר ועשיר יותר. ניתן למצוא הרבה דוגמאות בקטלוגים השונים של יצרני מעקות הזכוכית ולבחור את המעקה המושלם שיתאים לחלל ועיצוב הבית. ניתן לשלב את מעקות הזכוכית עם עץ שיעניק מראה ח וביתי יותר או עם חומרים אחרים כמו נירוסטה.

מעקות מזכוכית – פתרון אלגנטי ומיוחד

לאחר שמנינו את היתרונות במעקות הזכוכית, החיסרון היחיד הוא כמובן המחיר, יש לציים כי מעקות מזכוכית יהיו יקרים יותר ממעקות העשויים מחומרים שונים. יש לבחור בחברה אמינה המייצרת מעקות מזכוכית, על מנת שלא תהיה לכם עוגמת נפש כמו סדקים שיתגלו במשך הזמן. יש לנקות לעתים קרובות את מעקות הזכוכית, היות וכל סימן של ידיים נראה עליהם בקלות. בבנייני מגורים חדשים יותר, ניתן לראות מעקות מזכוכית במרפסות ובזכות מעקות אלה, ניתן להיות בקשר עין עם הנוף ומה שנעשה מחוץ לדירה , וכן האור של השמש חודר בקלות מבעד הזכוכית ומעניק הרגשה של מרחב.

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009