מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

 מעקות לחדרי מדרגות

מעקות במסדרונות בניינים לא תמיד זוכים לתשומת לב שהולמת את מעמדם בתור חלק אינטגראלי מהבית. מעקות שימושיים, מעקות מאפשרים לנו לשמור על שיווי משקל אם עלייה או ירידה במדרגות הבניינים קשים עלינו. מעקות בעצם תוחמים את המדרגות בחדר המדרגות. אבל פרט לפן השימושי של מעקות, יש בהם מעבר.

בהמשך להיותם התוחמים של חדר המדרגות, בגלל שמבחינה בטיחותית הם הכרחיים, מעקות תמיד נמצאים במסדרונות בניינים ובגלל שהם שם אפשר לתת להם במה. מעקות לא חייבים להיות פריט עזר בלבד, מעקות יכולים להיות חלק מעיצוב חדר המדרגות. אם הם גם ככה שם, למה לא לתת להם תפקיד קצת יותר גדול? מעקות לא חייבים להתמזג עם הרקע, פריט שרק שמים לב לקיומו או לחוסר בקיומו אם מבקשים להיאחז במשהו.

מעקות אומנם חייבים למלא את תפקידם ולהיות פרושים, בגובה קבוע מראש, לאורך ולרוחב חדר המדרגות, אבל כל מה שמעבר לזה תלוי במוחו הקודח של הממציא היצירתי. העיצוב של המעקות, נוסף על הצבעוניות שלהם תלויה רק בכם, בעלי הדירות בבניין.

אם לא מפריע לכם שחדר המדרגות שלכם הוא סתמי ולא מייצג כהוא זה אתכם, תוכלו להישאר עם המעקות שבאו עם הבניין, מעקות שכבר שנים מתקלפים ואתם אפילו נמנעים ככל שאתם יכולים מלתת להם לבצע את תפקידם כי אחרי כל כך הרבה שנים של בלייה, ממש לא בא לכם לגעת במעקות הללו בשל המצב הכעור בו הם נמצאים כעת.

אבל אם אתם כן רוצים מעקות קצת יותר מעניינים, הדבר בהחלט אפשרי והעלות לא בשמיים. חישבו בישיבת הועד הבאה על הרעיון שיהלום בצורה הטובה ביותר את תפיסת המעקות של רוב משפחות הבניין, ותתחילו בשינוי. מעקות יפים יותר ישדרגו את המבנה כולו וזה יתרון עבור כל הדיירים.

מעוניין לרכוש מעקות עבור המרפסת והמדרגות אך אינך בטוח במה לבחור? האם יש כללי אצבע לבחירת מעקות שנקבעו על ידי מכון התקנים? כיצד ניתן להתאים מעקות לבית קיים? על שאלות אלו ועוד רבות אחרות נשיב לכם כעת, ולאחר מכן נפנה אתכם למדריך מלא וייעודי שיסייע לכם לאתר מעקות המבוקשים עבורכם. ראשית כל, עלינו לציין כי חובתך היא קודם כל לבחור מעקות אשר אושר על ידי מכון התקנים, מה שמלמד על כך שיש תקינה שנקבעה על ידי מכון התקנים למעקות: מעקות למדרגות יותקנו כאשר יש יותר מ 3 מדרגות בגרם המדרגות. הרווח בין הרצפה לתחתית המעקה לא יעלה על 10 סנטימטרים. הגובה המינימלי של המעקות בישראל הוא 1.05 ס"מ: גובהו המקסימלי מהרצפה צריך להחיל מידה זו, ומכאן שבמידה ומדובר במעקה עם רווח מהרצפה, המעקה הקטן ביותר המותר הוא בן 95 ס"מ ללא הרווח. כעת נציג בפניכם מדריך מלא לבחירת המעקות:

בדקו סוגי מעקות שונים אשר ברצונכם לרכוש

בין אם מדובר במעקה למדרגות, ובין אם מדובר במעקה למרפסת, יש לגשת לאינטרנט ולחפש במנועי חיפוש את הדגמים הרלוונטיים לכם. יש לרכזם ברשימה מסודרת, כולל שמות של ספקים ומספרי הטלפון שלהם. רצוי להכין רשימה גדולה ככל האפשר על מנת שתוכלו גם אתם לצבור ניסיון רב בתחום המעקות עוד בטרם נכנסתם לעובי הקורה בהליך החיפוש.

בדקו עם חבריכם אלו מעקות ניתן לרכוש בשוק

חשוב שיהיו אלו חברים שרכשו מעקות מהסוג אותו אתם צריכים, והם ביצעו את הפעולה זה עתה, או בנקודת זמן אחרת בעבר הקרוב. חשוב לשאול אותם למהות הבחירה שלהם: כיצד הם בחרו מעקה, עם מי התייעצו ולאיזה ספק פנו בסופו של דבר. יש לשאול לפרטי הספק, ולחזור על פעולה זו מספר רב ביותר של פעמים להגדלת מרחב המדגם שלכם.

בדקו פורומים מקוונים ברשת האינטרנט

פעולה זו תסייע לכם להשיג מידע מקצועי על מעקות מפי לקוחות קיימים של מוצרים אלו. חשוב לקרוא כמה שיותר חוות דעת שכאלו על מנת להיערך לחקור רק את המעקות הטובים שלקוחות רבים מרוצים מתפקודם.

בדקו חומרים כתובים אודות מעקות

בדיקה של הספרות הכתובה תסייע לכם לדעת כיצד לתחזק מעקות מכל הסוגים לאורך זמן, ואיזה מעקות מומלץ לרכוש עבור איזה מקרה: רווקות, משפחה עם ילדים, זקנה, ועוד.

 

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009