מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

שערים הם פתח שמוביל לתוך שטח פרטי. שערים משמשים אותנו כשאנחנו רוצים לתחום שטח מסוים ולהגדיר אותו כשטח פרטי ובכך למנוע כניסה של אנשים שאינם רצויים (או חיות, לשם העניין).

שערים מוכרים לנו מכל מקום כמעט. אנחנו מכירים שערים בתור סימן לכך שמקום כל שהוא הוא פרטי וצריך אישור כדי לעבור דרכו. מהבחינה הזאת, כשאנחנו עוברים דרך שערים אנחנו מקבלים על עצמנו חוקי משחק של בעלי המקום- בין אם זה מקום העבודה שאנחנו מתחייבים בו להתנהגות מסוימת או כשאנחנו מגיעים לחברים ופועלים על פי חוקי הבית שלהם.
באותה מידה, שערים הם גם כניסה לתוך השטח הפרטי שלנו- הם מסמלים את השטח הפרטי שיש ברשותנו, בין אם זה משרד או הבית הפרטי שלנו, ומהבחינה הזאת הם מרחב אישי שלנו שבו יש לנו זכות להחליט מה נכנס ומה לא נכנס.

שערים באים בגדלים שונים ובצורות שונות ועשויים מחומרים שונים. ככל שאנחנו רוצים למנוע את האפשרות של כניסת אנשים לא רצויים אולי נרצה להשקיע יותר בקניית שערים חזקים יותר וחזקים יותר, זאת על מנת להקשות על כל אלה שהיו חושבים להיכנס בכל זאת- ככל שהשערים יותר קשים לפריצה כך נעשה פחות מעניין לאנשים להיכנס ללא רשות.
שערים, בסופו של דבר, זה סמל- סמל שמעיד על תחום שצריך הרשאה מיוחדת כדי להיכנס דרכו, וכסמל אנחנו יכולים להשקיע בו כדי לגרום לו להראות יותר מאיים או להסתפק במשהו פשוט מתוך הכרה בכך שאם מישהו ממש ירצה הוא יוכל להיכנס בכל מקרה.

שערים הם פתח לתוך שטח פרטי שאנחנו מגדירים, וכפתח אנחנו רוצים את האפשרות לפתוח ולסגור אותו בהתאם.

המדריך לקניית שערים לבית

בחירת השער החשמלי לבית אינה עניין פשוט כלל. הידע שלנו כצרכנים ניזון בעיקר מנסיונם של אחרים שהתקינו שערים כאלו: אנחנו הולכים אחר מותג יפה ואטרקטיבי מבי להבין את משמעותו הפונקציונלית וללא יכולת לענות לעצמנו על השאלה האם זה אכן מתאים גם לבית שלנו. לדוגמה: משפחה דתית מרובת ילדים תזדקק לשער חזק יותר מאשר משפחה עם 1-2 ילדים בשל כמות האליטרציות היומיות שיצריכו את הפעלת מנוע השער. במקרה הזה חשובה הפונקציונאליות, ממש כמו בבחירת כל שינוי מרחבי של עיצוב הבית, החל מסגירת המרפסת ועד לבניית הפרגולה בגינה - כך צריך לבצע תכנון מחושב של הקניה. סגירת מרפסת, אגב, לא פחות חשובה מהשער, ועל כך נדון במאמר נפרד.

הבנת משמעותו הפונקציונלית של השער

המשמעות הפונקציונלית של השער אינה מסתכמת רק במהירות ההנעה שלו. חשובה לא פחות היא עמידותה של הקורה או איכותו של המשקוף במקרה שזהו שערים עם צירים. רכיבים אלו מחזיקים את השער שלנו הלכה למעשה בין אם הופעל הממסר החשמלי ובין אם הוא לא הופעל. החוזק של רכיב כה כבד כמו פלטה של שערים אינו משהו שיש להקל בו ראש ולכן חשוב מאד לברר עם החברה אלו סוג של קורות ומשקופים עומדים להיות מסופקים לנו. חשוב שהן יהיו עשויות מחומרים עמידים כמו ברזל דאבל טי. כבר ארעו לא מעט מקרים בהם הקורות היו עשויות ממתכת חלשה יותר אשר גרמה לשקיעת השער בהדרגה כלפי מטה עד לחיבורו לרצפה ואי אפשרות להפעלתו.

דגשים נוספים בבחירת שערים חשמליים לבית

חשוב לוודא שהשער אינו פולש לשטח ציבורי במידה ומדובר בשער כנפי עם דלת גדולה. חשוב להקפיד על הקצאת שטח גדול וידוע מראש עבור שערים שהפתיחה שלהם מתבצעת לכיוון מתחם הבית ולא מחוצה לו. כאשר מדובר בשערי הזזה – מומלץ להזמין שערים מברזל מגולוון להבטחת עמידות לאורך זמן. ככלל, כאשר אתם פונים לחברה של שערים חשמליים יש לוודא שהיא עומדת בכל דרישות מכון התקנים לשערים ובפרט לשערים חשמליים. אחד הסימנים המובהקים לכך הוא עיון בהקטלוג החברה ובדיקה האם התווית "ת" מופיעה במוצריה.

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009