מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

שערים

ענף הנדל"ן בארץ נמצא בתנופת שיא שמדינת ישראל עוד לא חוותה. בכל מקום בונים! פשוט בונים ללא הרף. מדן ועד אילת, היכן שלא תביטו מבעד לחלון הרכב תבחינו בפרויקט בניה חדש בין אם מדובר על ישוב קהילתי, שכונות מחוץ לעיר או הרחבות של קיבוצים ובין אם מדובר על גורדי שחקים לצורך פתרונות דיור או מגדלי משרדים. בכל מקום בונים. תנופת בניה זו מעניקה הזדמנויות עסקיות חד פעמיות לכל מי שעוסק ישירות בענף הנדל"ן (היינו אדריכלים, קבלנים ועוד) אבל גם לכלתעשיית המשנה: יצרני דלתות, שערים, חלונות, רצפות ועוד.

שערים הם מצרך מבוקש בכל סוגי הבניה כיום, שערים מבוקשים בקרב הציבור אשר בונה בנייני דיור פרטיים אשר הכניסה לחניה היא רק לדיירים ואורחים מורשים, שערים מבוקשים על ידי מי שרוצה לגדר מפעלים וכן ניתן יותר ויותר להבחין בתופעה של שכונות פאר, מועדוני "קאנטרי" ועוד אתרים אשר אותם תוחמים שערים.

שערים סטנדרטים מברזל, שערים מבטון, שערים מפלדה ועוד, הם שערים אשר מיוצרים כיום במטרה להחליף את השומרים המסורתיים (אנשים וכלבי שמירה) כך שמדובר כיום על ייצור שערים חשמליים, שערים המופעלים עלידי מערכות אוטומטיות לאחר זיהוי משתמש (באמצעות שלטים, הקשת קוד, העברת כרטיסים מגנטיים וכו'). שערים במקרים רבים הם דרישה מפורשת של חברות הביטוח כתנאי לביטוח עסק או מפעל.

שערים הפכו ועדיין נמצאים במצב של ביקוש גובר וזאת בעקבות שתי תופעות המתרחשות במקביל במדינה: יש ביקוש לשערים עלרקע האלימות הגוברת ברחובות וכן יש ביקוש להתקנת שערים לצורך שמירה על הקניין הרב שמצטבר כיום בבתים הפרטיים בעידן המודרני והמטירני. שערים הם לא סתם סטאטוס ולא באים רק "לסמל" טריטוריה כמו גדרות, שערים הם סוג של חומת מגן.

שער קונזולי

שער המכיל שלושה סוגים עיקריים: קורה קונזולית, שערים קונזולים קל ושער קונזולי כבד. קורה  קונזולית נראית חדשות לבקרים בכניסות לחניונים של בניינים רבי קומות. השער הקונזולי הקל נפוץ יותר בכניסה לאיזורי תעשייה והשמה ברחבי הארץ, והשער הקונזולי הכבד משמש לכניסה לישובים מבודדים, מושבים וישובים הנמצאים בקווי עימות המצריכים אבטחה מוגברת. המשותף לשלושתם הוא הנעה על ארבע גלגלים, שניים תחתונים ושניים עליונים. לשער ישנה מסילה משני הכיוונים והגלגלים מקשרים בינו לבין המסילה ומאפשרים פתיחה וסגירה.

חשיבות איכותה של המסילה התחתונה כבירה יותר מכל: עמידותה מאפשרת פעילות רציפה של השער ללא חילוף חלקים תדיר. ההמלצה היא להיעזר בקורה מדגם ST-52, קורה שאורכה הוא 6 מטר ברוב המוחלט של המקרים. בלא מעט מקרים, משתמשים בארץ בקורות ST-35, ST-20אשר נשחקות מהר אפילו אם השער שהותקן עליהן הוא מדגם קטן וקל במיוחד. עדיף להיעזר בקורות כמו ST-52גם אם התמחור גבוה יותר, שכן תשלום עבור החלפת קורות יעלה לכם בסופו של דבר יותר.

שערים ביתיים

בבחירת שערים ביתיים חשובה יותר מכל היא בחירת הרכיב עליו נע השער. בשערי ציר, חשוב לדאוג למשקופים עמידים ובשערי הזזה – למסילות עיליות או תחתונות עמידות. בשני המקרים מומלץ שרכיבים אלו יהיו עשויים מברזל דאבל טי. בשער ההזזה הדבר יבטיח עמידות לאורך זמן ובשער ציר זה יבטיח את מניעת שקיעת הכנפיים כלפי מטה. שערים ביתיים חייבים להיבחר בהתאם לצרכים של מזמין העבודה. עוד על בירור הצרכים והתקינה הישראלית לשערי חשמליים תוכלו למצוא בפסקה הבאה.

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009