מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

מחיצות במשרדים כיום מהוות חלק בלתי ניפרד מעיצוב המשרד כולו.

מחיצות היום מהוות חלק בלתי ניפרד מעיצוב כל משרד וכל מוסד המשרת לקוחות כמו מרכזי שירות טלפוניים למשל, הם משתמשים רבות במחיצות. רעיון של מחיצות הוא שניתן לשים אותן אך לפרקן במיידי בעת שאנו עוברים מן המשרד או רוצים לשנות את אופי העיצוב שלו.
כאשר עבדתי בחברת הסלולר אוראנג', המוקד היה צריך לעבור לחלקה אחרת בקומה בצורה מסודרת. בחברה כל מחיצות המשרד נבנו ממתכן ובד גם יחד בצורה כזו שבערב אחד ניתן לפרק מוקד שלם של מאה וחמישים עובדים ללא בעיה, ממש כמו לגו, פרקו עובדי הקבלן את מחיצות המשרד ולמחרת בבוקר כבר הכל היה כמעט מוכן. זה היתרון שקיים בסוג כזה של מחיצות.
אך כמובן שיש גם מחיצות שנראות כמו קיר רגיל אשר יתרונן הוא בכך שהן נעימות לעין ולעיתים מתאימות למשרדים קטנים יותר או לחלופין לבנות איתן חדרי משרד גדולים יותר במקביל למחיצות ה Open Space המקובלות והנוחות כמו לגו. גם מחיצות אלה ניתנות לפירוק דיי מהיר אך עם זאת הן לא נועדו להעברת מוקד שלם בין יום אלא ליצור אופציה של שינויים בין משרדים בעת מעבר בעיקר או שיפוץ כל המשרד מחדש. על מחיצות אלה ניתן לתלות דברים כבדים יותר אם צריך כמו מדפים וכמובן ליצור חלונות בתוך מחיצות אלה וכן הלאה.
קיימת חשיבות רבה לעיצוב מחיצות במשרד, אם זה בקבלת קהל במשרד ואם זה באווירה אשר מחיצות יוצרות לעובדים במשרד, אם יש צורך באינטימיות בחדרי משרד מסוימים או ליצור פרטיות בין אנשי השירות השונים, כמו למשל בבנקים אנו רוצים ליצור אווירה של פרטיות אך עם זאת להשאיר את שולחן פקיד הבנק כמזמין ולכן קיימת חשיבות רבה לעיצוב המחיצות בכל משרד.

בעלי משרד פרטי? אנשי רכש שכירים במשרדים של מעסיקים? זקוקים לחלוקה יעילה של חדר המשרד הגדול או מסדרון המשרד, ללא הזמנת יציקת קירות גבס? מחיצות למשרד היוו תמיד פתרון זול ונגיש, בעלויות מופחתות, ובזמני שיפוץ קצרים בהרבה ביחס לאלו הדרושים לבניית חדרי גבס ובטון. חברות רבות המבקשות להוזיל עלויות ולאפשר לעובדים שלהן לשוב לעבודה במהרה לאחר השיפוץ מציבות בשטחן מחיצות למשרד לשם מטרה זו. להלן מקבץ דוגמאות לעשיית שימוש יעיל במחיצות אלו:

יצירת קיוביקס

קיוביק הוא חדר שמורכב מ 4 מחיצות בגובה 3/4 ביחס לקיר מלא. אין בו חלונות, ובמקום זאת הרווח שבין המחיצה לתקרה משמש כפתח אוורור. עובדי בניין מיומנים יחברו את המחיצות לקרקע ויחברו אותן אחת לשנייה. מחיצות למשרד בפורמט זה באות לידי ביטוי בחברות הייטק בהן נדרשת חלוקה בין בודקי התכנה, המתכנתים והמנהלים, לדוגמה . כן, נעשה בזה שימוש גם בבתי דפוס ומפעלים, בהם סוגים שונים של ציוד ועובדים נמצאים בקיוביקס נפרדים אלו מאלו.

יצירת עמדות שירות

עמדות שירות הן עמדות של אדם אחד היושב מול מחשב עם או בלי לקוח מולו. מחיצות למשרד מוצבות כך שכל עובד מקבלב 2 מחיצות מימין ומשמאל. אחת המחיצות נחלקת בינו לבין העובד השכן, ועובד המוצב לייד הקיר זוכה למחיצה אחת בלבד אותה הוא חולק עם שכנו. מטרת סידור זה היא לאפשר לכל עובד גישה מהירה לציוד העבודה שלו, שמוצב, בדרך כלל, על מדפים והתקני תלייה על אחת המחיצות, וגם לבצע את מלאכתו בדיסקרטיות מרבית. דיסקרטיות זו נדרשת במיוחד כאשר מדובר בשירות לקוחות כאשר הלקוח פרונטלי. דוגמאות למקומות עבודה העושות שימוש בעמדות שירות: מוקדים טלפוניים פרטיים, ומשרדי שירות המדינה: ביטוח לאומי, ומס הכנסה. כן, עושים בכך שימוש חלק ניכר מתאגידי המים העירוניים.

מחיצות מומלצות למשרד

לאחרונה, שיווקה חברת מחיצות למשרד דגמים חדשים המהווים גם שיפור פונקציונלי במשרד וגם שדרוג עיצובי ניכר: מחיצות זכוכית. מחיצות הזכוכית עשויות הן מזוכית גולמית והן מהתזת חול הגורמת לחספוס מעוצב על הזכוכית. זהו סוג הזכוכית העמיד ביותר, אשר זכה לתשחבות רבות מטובי בעלי התאגידים ומנהלי השירות הציבורי ברחבי הארץ.  

 

 

 

 


 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009