מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   


חשובה התאמת העיצוב של השערים אך אל לנו לשכוח כי במהותם נועדו השערים להיות בטוחים לפני הכל ולהגן על ביתנו.


שערים קיימים עוד מימי קדם, שערים עשויים מפלדה בעיקר בכל מיני סוגים וגוונים בעבר הם נוצרו בכדי להן על טירות גדולות על בתי מלוכה ומבצרים.בימינו שערים קיימים בכדי להגן על ביתנו אך גם בכדי ליצור סגנון מסוים לגדרות הבית ולגדרות שמעצבות ומכתרות מוסדות שונים.


כאשר אנו פונים לעיצוב ושיפוץ ביתנו בדרך כלל אנו נתחיל בשלד הבית הכולל דלתות, חלונות גדרות הבית וכמובן שערים. שערים בדרך כלל מתחברים לגדרות הבית המכתרות אותו ושומרות על חצרותיו ועל הכניסה לבית. כמובן שיש גם שערים אחרים כמו שערים חשמליים שנועדו לסגור את חנית הרכב של ביתנו או המחסן וכדומה, שערים מסוג זה בדרך כלל הם שערים חשמליים ויש להם סטנדרט דיי קבוע בעיצוב אך כל מיני טכנולוגיות נעילה חשמליות שונות בהתאם לרצונות הבטיחות שלנו.


כאשר אנו פונים לעצב את הבית ולהקים את גדר הבית אזי שערים בדרך כלל הם אלה המשלימים את גדר הבית וניצבים בכניסה הראשית לבית. שערים אלה אנו צריכים בדרך כלל להתאים בעיצוב ובטכניקה לגדר הבית. בדרך כלל אנו נתחיל מהבסיס של הבית במחשבה על העיצוב, נתאים את השער לגדר אותה הקמנו או במידה והיא קיימת ואני רוצים לעצב שער חדש רצוי שנחשוב על האופי שאנו רוצים להעניק לבית, השער הוא מעיין כרטיס הביקור שלנו בבית כאשר אורחים נכנסים בשער הם בהכרח מקבלים את האווירה ואת אופי הבית .


עלינו לחשוב על העיצוב של השער בהתאמה לבית כולו, לאופי שאנו רוצים להעניק לבית והאווירה שאנו רוצים להשרות כמו לדוגמא בשער העשוי בעיצוב פלדה נעניק תחושת ייחודיות מסוימת ושער העשוי עץ ניתן תחושת חום, אך אל לנו לשכוח את תפקידי השערים לביתנו והוא ההגנה ולכן לוודא, לפני הכל, שהשערים יהיו בטוחים במהותם.

מעוניין ברכישת שערים חשמליים? תוהה מה היתרון של שערים אלו על פני עמיתיהם הידניים? ראשית כל, אלו שערים אשר ניתן לבצע באמצעותם שלל פעולות באופן אוטומטי. שנית, הפתיחה והסגירה של השער יעילים ומהירים יותר, וחשוב מכל – הפעולה נעשית בקלות רבה בהרבה ביחס לשערים ידניים.

מבנה השער החשמלי

שער חשמלי בנוי עם מנעול רגיל כמו יתר השערים, אך מנעול זה מחובר גם לרשת התקשורת הביתית עם מתח חשמלי הנמוך ממתח נמוך 50V. המנעול החשמלי מחובר, למעשה לממסר N.C: Normally Closed: בברירת מחדל, המנעול סגור. ממסר זה נמצא על רכזת האינטרקום של השער. רכזת זו מכילה את יציאת ה N.C, יציאת ה N.ONormally Open, ויציאת חשמל המסומנת ב (-). הרעיון בחיבור הוא כפול: מהמנעול של השער יוצאים שני גידי חשמל: האחד מחובר ליציאת Normally Closedוהשני מחובר יציאת (-) החשמל. יציאה זו מחוברת ליציאת Normally Open, כך שאם כפתור האינטרקום נלחץ, הוא מדליק את יציאת המתח החשמלי (-) שמזרימה חשמל ליציאת N.O, חשמל שמאפשר ליציאה הזו לפתוח את השער. טכניקה זו נקראת "ממסר" בשפה המקצועית של שערים חשמליים, והוא אינו אביזר שנועד להתריע בפני סכנות או לעסוק בנושאי אבטחה, אלא רק לפתוח את השער לפי דרישה בעזרת המנגנון שזה עתה הוסבר.

בשערים חשמליים המותקנים בכניסות לבניינים, בנוסף לאינטרקום מצוי קודן להקשת הקוד, שמפעיל ממסר במידה והוקש קוד נכון ומשאיר את השער במצב של Normally Closedבמידה שהוקש קוד שגוי.

בדיקות תקופתיות לשערים

מומלץ לבצע בדיקות תקופתיות לשערים שלכם, במסגרתן יבדקו מומחים בתקשורת וחשמל את איכות השער, ויבחנו האם הממסר אכן עובד כשורה. במידה שהממסר איטי מדי או חדל לעבוד – הוא יוחלף באחר אשר יותקן בו במקום. על פי רוב, ממסר שערים חשמליים הן אם יש לו אינטרקום והן אם מדובר בקודן, מחזיק מעמד למשך עשרות שנים מבלי לצבור בלאי כלשהו.

שערים חשמליים למכוניות

קיימים שערים חשמליים אשר בנוסף לממסר הפתיחה והסגירה אשר תואר כאן מכילים גלאי נפח אשר פותח את הממסר במידה שנפח מסויים בעל צורה מאד מסויימת התקרב. הדבר משמש בעיקר למכוניות של בעלי החניון אשר לא מעוניינים להתעסק בפתיחתו אחרי נסיעה ארוכה ומייגעת.

 

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009