מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

סוככים



סוככים ופרגולות הם פתרונות הצללה המותקנים בפתחי הבית. פרגולות הן מבנים קבועים בדרך כלל המותקנים עם יציקות באדמה ובדרך כלל הן עשויות מעץ. סוככים הם מתקנים מתקפלים שעשויים בדרך כלל משילוב של מתכת ובד כיסוי. יש מגוון רחב של סוככים מסוגים שונים. בין סוגי סוככים אפשר למצוא סוכך זרועות, מרקיזות, סוכך מסילות, סוכך קבוע ועוד. סוככים עשויים בדרך כלל ממנגנון קיפול מתכתי שיכול להיות מופעל או באופן ידני או באופן חשמלי. המתכת ממנו עשויים סוככים היא בדרך כלל אלומיניום, שכן סוככים נמצאים בחוץ והם צריכים להיות עמידים בפני תנאי מזג אויר שונים ועמידים בפני חלודה ופגעים דומים.

כל החלקים האחרים שאינם עשויים אלומיניום הם בדרך כלל מפלדה אל-חלד, כמו למשל צירים וחלקים אחרים. החלק השני ממנו בנויים סוככים הוא בד מסוג כלשהו שגם הוא צריך להיות עמיד בפני תנאי מזג האוויר, עובש וגם לא לדהות ולהתבלות מהר. בד הכיסוי ממנו עשויים סוככים הוא בדרך כלל דראלון שהוא למעשה ברזנט אקרילי. לחילופין, בד הכיסוי של סוככים יכול להיות עשוי גם מפי וי סי, יריעות פלסטיות משוריינות ברשת פוליאסטר. סוג זה של בד כיסוי של סוככים נקרא שמשונית. יריעות הכיסוי של סוככים מגיעות בצבעים שונים והן נאות ודקורטיביות.

עמידות סוככים תלויה גם בגודלם. ככל שהסוכך גדול יותר כך הוא חשוף יותר לפגיעות של רוחות. הפופולאריים ביותר הם סוככים עם זרועות המותקנים במרפסות בדרך כלל. סוככים אלה מאפשרים מצב שבו הסוכך סגור לחלוטין וצמוד לקיר ואז איננו מורגש וכאשר גוללים אותו הוא מאפשר הגנה מפני השמש. פתיחת סוככים נעשית בדרך כלל היום באמצעות מנגנון חשמלי, אך את שיפוע הבד אפשר לווסת גם על ידי מנגנון ידני. כך שאם השמש מגיעה בזוית נמוכה יותר אפשר לווסת את שיפוע הבד כך שיגן עלינו מפני השמש.


 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009