מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

מבנים ניידים - חסרונות ויתרונות

זוגות רבים אשר מתחילים לחשוב על רכישת בית מיד לאחר החתונה שומעים על האופציה של מבנים ניידים ועדיין לא מבינים מה זה בדיוק. חלקם שומעים את הצירוף מבנים ניידים וחושבים שמדובר על צריף זול וחלקם שומעים את הצירוף מהבנים ניידים וחושבים שמדובר על פיתרון קסם לכל הבעיות. השיטה של מבנים ניידים היא מאוד פשוטה ומאוד מקובלת במדינות עולם (ארה"ב, סקנדינביה ועוד). במאמר זה תוכלו לקורא על כל היתרונות הוחסרונות של שיטת מבנים ניידים ולקבל החלטה מתוך הבנה עמוקה ולא על סמך אינטואיציות ודעות קדומות.

מבנים ניידים - איך זה עובד? כמו מוצרים רבים המיוצרים במסגרת של פס יצור (מכוניות, סירות, מטוסים ועוד) כך גם מבנים מיוצרים כך שניתן יהיה להעביר אותם ממקום למקום, למקם אותם בשטח מסויים, לתקוע יתד וזהו (וואלה) יש בית או משרד. מבנים ניידים המיוצרים על ידי חברות תעשיתיות המייצרות בתים במודלים זהים, אשר מיועדים להתאים לצרכים של אנשים פרטיים או חברות עסקיות, מספקים לקונה את החוויה של "מוצר אינסטנט" כלומר מוצר מהיר. כמובן שאותם מבנים ניידים לא מתחרים בגורדי שחקים ובבניינים רבי קומות במרכזי העיר אלא במבני קרקע בשכונות לבתים פרטיים ובעיקר בישובים מחוץ לעיר (הרחבות מחוץ לקיבוץ, מושבים חקלאיים, ישובים קהילתיים ועוד). מבנים ניידים חוסכים את כל שלבי הבניה מרגע רכישת הקרקע ועד להשלמת הבית והופכים את החיים בוילה או בבית קרקע לפשוטים יותר, נגישים יותר וזמינים יותר.

מבנים ניידים - היכן זה עובד: הוקנספט של מבנים ניידים עובד כבר שנים רבות באירופה, בעיקר במדינות סקנדינביה וכן בארה"ב, כאשר שכונות שלמות מחוץ לעיר (פריפריות) נבנות על הקונספט של מבנים ניידים. מבנים ניידים מגיעים בגדלים שונים, בתכנון פנימי שונה, בעלי עיצוב חזותי שונה כך שהם נועדו להתאים למיקום מבחינת הנראות של המדינה, העיר והשכונה וכן להתאים לתנאי האקלים (יש הבדל כאמור בין מבנים ניידים אשר מיוצרים עבור שכונות בקליפורניה לבין מבנים ניידים אשר מיוצרים עבור שכונות ברוד איילנד. תנאי אקלים, גודל ממוצע של שטח מחיה וכל מיני פאקטורים המייחדים איזור אחד על פני אחרים מובאים בחשבון כאשר מייצרים מבנים ניידים.
מבנים ניידים - מהם היתרונות? היתרונות הם כאמור שלא צריך להתחיל בתהליך של אישורי בניה, סרטוטים, תשתיות וכו', מול אדריכלים וקבלנים אשר עליהם צריך לפקח בשטח על בסיס יומי. מבנים ניידים חוסכים זמן רב וזמן יקר! סביב תהליך עיצוב ובניית בית, תהליך שעל פי זוגות שעברו אותו הוא תהליך ארוך ומייגע. בניית בית על קרקע חדשה הוא לא תהליך פשוט גם עבור מי שמבין בבניה אבל הוא בעיקר תהליך סיוטי עבור זוגות אשר כלל אינם מבינים דבר וחצי דבר וצריכים להתמודד עם תוכניות עירוניות, הגבלות של משרד השיכון, קירות תומכים, ממ"ד ועוד ועוד.

מבנים ניידים מהם החסרונות?אם ציינו תחילה כי מבנים ניידים הם פיתרון מושלם לזוגות אשר אינם מבינים דבר וחצי דבר אודות בניית בתים הרי שעבור זוגות שאוהבים ובעיקר מבינים בבניה ובעיקר בעיצוב בתים, האופציה של מבנים ניידים היא איננה רלוונטית כי הם שואפים למקוריות וליצירתיות ואילו מבנים ניידים הם כבר מובנים כחלק מהתליך הייצור התעשייתי שלהם.
 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009