מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

לפתוח דלתות
בעוד דלתות כניסה ראשיות הן דלתות מאוד חשובות בשמירה פיזית על הבית (על הרכוש ועל הדיירים בעיקר) מפני חדירה לא צרויה של אנשים זרים וכן בכדי להעניק לדיירי הבית פרטיות מבחינה ויזואלית ואקוסטית, דלתות בתוך הבית הן כבר סיפור אחר. כאשר בוחרים דלתות לפנים חלל הבית, דלתות אשר נועדו להפריד בין חדר אחד לשני,לא מדובר על דלתות הגנה אלא רק על דרך לסמל טריטוריה ולהעניק תחושת פרטיות ללא סייג (הרי דלתות בבית אינן ננעלות עם מנעול ובריח ובוודאי שאינן מחוברות לאזעקה חשמלית).
להלן הדברים העיקרים שחשוב לדעת על דלתות פנימיות לבית לפני שאתם יוצאים לשופינג של דלתות לבית:
דלתות נועדו לבודד רעשים: בעיקר בלילה, דלתות נועדו להעניק שקט וחשיכה עבור הישנים. לאיכות הדלת מבחינת בידוד אקוסטי ובידוד הרמטי יש חשיבות. יש כיום דלתות מסוגים שונים ודרגות שונות של בידוד, לאנשים אשר סובלים מבעיות שינה, אשר מתעוררים בקלות או לאנשים המתגוררים בבתים בהם יש הרבה רעש מבחוץ (תינוקות וילדים קטנים בבית השומעים מוזיקה או טלויזיה בווליום גבוה), עבורם מומלץ לבחור דלתות פנים באיכות בוהה כי ככל שהדלתות תהיינה באיכות גבוהה יותר כך הם ישנו טוב יותר וזו תהיה השקעה משתלמת לטווח הארוך.
דלתות נועדו לאפשר פרטיות: אנשים רבים בוחרים דלתות לפי היופי (לא שזה לא פרמטר חשוב אבל...) ולעיתים היופי החיצוני של דלת בא על חשבון הפונקציה העיקרית שלה - שמירה על פרטיות. דלתות רבות כיום מיוצרות מחומרים רבים (עץ, ברזל, פלסטיק...) בשילוב עם חלונות זכוכית. אז נכון שזה נראה מאוד יפה בחנות אבל יש לחשוב פרקטית האם זה באמת בידוד. א. זכוכית מאפשרת חדירת אור וזו בעיה ראשית שוב, עבור מי שאור מפריע את שנתו. ב. כאשר אדם בוגר או ילד נכנסים לחדר וסוגרים את הדלת, לא משנה אם הם מחליפים בגדים או סתם יושבים לשחק על מחשב, מרגע שהם סוגרים את הדלת הם מצפים להיות לבד עם עצמם בחדר וחלון הזכוכית בעיקר פוגע ברעיון המרכזי. בעיקר כאשר מדובר על חדרי שינה, רצוי להמנע מדלתות אשר לא בדיוק עומדות בתקן של חוצץ המאפשר בידוד ופרטיות. בדלתות אחרות בבית (דלת למרפסת או דלת לחדר עבודה אפשר אולי להיות יצירתיים).
דלתות אמורות להתאים לסגנון העיצובי של הבית ולא להתנגש עימו: כאן כבר נכנס לתמונה שיקול אובייקטיבי של התאמת דלתות לסגנון סביבן ויש כאן הגבלה כפולה כי מצד אחד דלתות פנים צריכות להתאים לעיצוב הבית כולו ומצד שני דלתות פנים צריכות להתאים לעיצוב החדרים הבודדים, כל דלת לחדר אליו היא צמודה וזה בעיה. הפיתרון כאן הוא בעיקר ללכת על סולידריות ולבחור דלתות פנים דקטות אשר משתלבות בכל חלל. לא מומלץ לבחור דלתות בעלות נוכחות כי זה עלול להגביל את עיצוב החדרים הבודדים וכן ממש לא מומלץ לבחור דלתות פנים נפרדות לכל חדר - זה יוצר מראה לא קוהרנטי ומעט חובבני. נסו לבחור דלתות בהירות יחסית, סימטריות אשר משתלבות בכל חלל.

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009