מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

 

פרגולה היא למעשה פתרון הצללה. במקור היתה זו סוכת צמחים אך כיום מדובר בפתרון הצללה מסוגים שונים. אחד מסוגי הצללה אלה הן פרגולות עץ. מעוצבות, אסטטיות ועמידות אלה הן חלק מיתרונותיהן של פרגולות עץ.
בבחירת פרגולות עץ יש חשיבות רבה לבחירת העץ. רצוי לבחור עץ משובח ועמיד כמו עץ גושני, אגוז או אורן. יש להקפיד שהעץ יעבור תהליך של חיטוי , אימפרגנציה, צביעה, עישון וכדומה כדי לתת לו הגנה מפני מזיקים וריקבון זאת כדי שהעץ יחזיק מעמד בתנאי מזק האוויר ופגעי הטבע.
לפני התקנת פרגולות עץ כדאי ורצוי לתכנן את הפרגולה. מי שמבקש להתקין פרגולות עץ כדאי שיתייעץ עם מומחים בתחום ויאמר להם מהם הצרכים והרצונות שלו. האם הוא מעוניין בקורות מעוגלות, האם לפרגולה צריכה להיות צורה מיוחדת, האם הפרגולה צריכה להיות גדולה או לא, האם היא צריכה להגן גם מפני גשם או רק לתת צל מפני השמש. שאלות אלה ונוספות צריכות לעלות בפגישה עם מומחים בהתקנת פרגולות עץ.
היסודות של פרגולות עץ הן יציקות של בטון באדמה כדי לייצב את עמודי הפרגולה. יש פרגולות עץ אשר עמודיהן שקועים בקרקע ויש פרגולות עץ שהעמודים שלהן מחוברים לאלמנטים מברזל. יש גם פרגולות ללא עמודים התלויות באמצעות מוטות של ברזל. שלד הפרגולה מתחבר מצד אחד לבית ומצד שני הוא מונח על גבי עמודים.

כאמור חשוב לדעת מה מטרת השימוש של פרגולות עץ. אם פרגולות עץ מיועדות רק להצללה אז הקירוי יהיה של מוטות עץ שמונחות זו לצד זו עם רווחים. בפרגולות המיועדות להגן גם נגד גשם יעשה שימוש ברעפים מחומרים שונים. כדי להסתיר את הרעפים ניתן להשתמש בבמבוק.

פרגולות עץ הן מקום מצוין לאירוח, הן אמנם לא חדר בבית אבל הן המבנה שלהן הוא קבוע כך שהן מהוות המשך של הבית, הן מאווררות ומוארות, הן נאות
 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009