מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

 

בכל בניה חדשה אחרי אלף תשע מאות תשעים ואחת הוחלט להקים מרחב מוגן שיאפשר לדרי הבית לקבל הגנה בזמן התקפות שזמן האתרעה עליהם הוא קצר. לבניית ממ"ד יש הגדרות מפורטות והוראות שצריכות לעמוד בתקן מסוים. על פי התקנות ממ"ד מותקן בדירות מגורים ושטחו הפנימי נטו יהיה לפחות תשעה מטר מרובע.

ממ"ד עשוי מבטון מזוין בלבד והוא בעל קירות עבים במיוחד. את התבניות של החלון והדלת וכן של צינורות האוורור של הממ"ד יוצקים תוך כדי יציקת הבטון. כל הפריטים המרכיבים ממ"ד צריכים לעמוד בדרישות התקנות כמו איזה חלון להתקין ואיך, איזו דלת להתקין ואיך ועוד. כל המעונין לדעת באופן מפורט את הפרטים והנחיות פיקוד העורף לבניית ממ"ד יכול למצוא את מידע רב באינטרנט.

ממ"ד אמור לשמש כמרחב מוגן בזמן חירום אבל ברוב הבתים משתמשים בו כחדר רגיל. עוזרת גם העובדה שניתן לרצף ממ"ד באריחים רגילים וגם אפשר לצבוע את הקירות, כל עוד משתמשים בחומרים שאינם דליקים או רעילים.

בחלק מהבתים ממ"ד הופך להיות חדר איחסון בו נמצאים ארונות אחסון וחפצים שלא משתמשים בהם. יש בתים פרטיים בהם ממ"ד הופך לחדר שירות ובו נמצא גם מכונת כביסה ומכונת ייבוש וארונות המשמשים כתחליף למזווה. בבתים פרטיים רבים ממ"ד הופך לחדר ילדים או חדר עבודה. על פי התקנות אין ממ"ד יכול לשמש כחדר שירות. אבל בחדר עבודה או בחדר ילדים יש כמה אביזרים שיכולים לעזור בזמן התקפה בשעה שיושבים בתוך ממ"ד.
מיטה או ספה, טלוויזיה, מכשיר רדיו ואינטרנט חיוניים מאד בעת שימוש בממ"ד, כך גם ספרים וצעצועים, במיוחד בבית בו יש ילדים.
ובכל זאת, חשוב לזכור שעל פי תפקידו ממ"ד צריך להיות פנוי וזמין כל הזמן וזאת על פי תקנות פיקוד העורף.

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009