מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

 

המונח מחיצות דקורטיביות מתייחס למגוון רחב של מוצרים המיועדים להפרדה בין חללים שונים בבית. מחיצות דקורטיביות מאפשרות לחלק חללים גדולים לחללים קטנים יותר כמו כן אפשר להשתמש במחיצות דקורטיביות לתחום פינות שונות בחדרים. מחיצות דקורטיביות הן גם דלתות כמו למשל דלתות של חדרי ארונות או מרפסות.

מחיצות יכולות להיות מחיצות שלמות או מחיצות מתקפלות. הן יכולות להיות מחיצות קבועות או מחיצות ניידות. מחיצות דקורטיביות מתקפלות נקראות לפעמים גם מחיצות או דלתות הרמוניקה או אקורדיון כי הן מתקפלות בדומה לכלי נגינה זה. המחיצה בנוייה מפנלים שיכולים להיות מעץ, מפורניר או מתכת כמו אלומיניום. הפנלים מהמתכת יכולים להיות מצופים בציפוי בגוונים שונים וגם לציפוי פורניר או עץ יש מספר סוגים וצבעים. גוף המחיצה יכול להיות ממגוון חומרים והוא יכול להיות אטום או שקוף.

יש המעדיפים מחיצות דקורטיביות אתניות כמו מחיצות דקורטיביות הודיות העשויות מעץ במגוון צבעים ולאורך כל אחת מכנפי הפרגוד יש גילופים בעץ שנעשו בעבודת יד. הגילופים יכולים להיות של חיות כמו פילים או של צמחים עלים ופרחים שונים. יש מחיצות דקורטיביות עם שלוש כנפיים ויש עם שתיים או ארבע. מחיצות אלה מותקנות עם צירים המאפשרות להן להתקפל.

מחיצות דקורטיביות מודרניות יכולות להיות בעלות בידוד אקוסטי. הדבר חשוב בבית כאשר מחיצה מותקנת למשל בחדר עבודה. אבל חשוב ביותר הבידוד האקוסטי כאשר מחיצות דקורטיביות מותקנות במקום העבודה. בהיותן פונקצונליות, מחיצות דקורטיביות מותקנות לעיתים בבתי מלון. שימוש במחיצות דקורטיביות מאפשר לחלק חדר אירועים גדול למספר חדרי אירועים קטנים יותר ולנצל את החלל בצורה טובה יותר. במקרה כזה למשל יש חשיבות גדולה לבידוד אקוסטי.

יתרונן של מחיצות דקורטיביות בכך שהן קלות לתפעול והתקנתן פשוטה יחסית, הן יציבות ומאפשרות ניצול מקסימלי של החדר תוך היותן נאות ומעוצבות.

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009