מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   


תריסים

תריסים נמצאים כמעט בכל בית ובית בארץ ישראל (ואם לא- חבל). השימוש של תריסים מוכר לכולנו והוא פשוט וברור- הוא נועד לספק 2 דברים- האחד הוא צורך בפרטיות, והשני הוא צורך בוויסות של אור.

כמו צמצם במצלמה, כך גם העין שלנו רגישה לכמות גדולה מדי של אור שנקלטת דרך האישונים שלנו. דבר זה יוצר מצב שהרבה אנשים מכירים בתור סנוור. בעוד בחוץ נוכל להרכיב משקפי שמש, בתוך הבית זה יהיה לא נעים ואפילו מציק להרכיב כאלה. לשם כך נועדו תריסים- תריסים מאפשרים לווסת את כמות האור שנכנסת דרך החלונות וליצור מצבים של חושך מוחלט, חושך חלקי או לאפשר לכל השמש להיכנס- הכל תלוי בשעות היום, בעונה, ובמה שאנחנו רוצים- אלה משתלבים ביחד לאפשרות לשחק עם כמות האור הנכנסת דרך החלונות ע"י התריסים.

הדבר השני הוא הצורך באינטימיות- הבית שלנו משמש לנו כמחסה, וכמחסה הוא צריך להיות אינטימי ופרטי. כמו שלא נכניס אנשים לא רצויים לתוך הבית גם לא נרצה להכניס עיניים סקרניות לתוכן.
חלונות הן בעלות תכונה מסוימת- הן מאפשרות שקיפות מתוך הבית אל מחוצה לו. החיסרון הוא שהשקיפות היא דו כיוונית- אם אפשר לראות מבפנים החוצה אפשר לראות גם בחוץ לבפנים- דבר זה לא תמיד רצוי לנו ונעדיף ליצור לנו איזו שהיא פרטיות במצבים מסוימים (כמו למשל להחליף בגדים או ערב רומנטי עם בת או בן הזוג שלנו) ואז נעדיף לווסת את כמות החשיפה שיש לנו לעולם.
אפשר לקרוא לזה זמינות- כמה אנחנו מרשים לעצמנו להיות חשופים לעולם וכמה אנחנו מרשים לעולם להיות חשוף אלינו.
 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009