מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

גדרות חיות. גדרות חיות הן גדרות העשויות מצמחים ולא מחומר אחר. גדרות אלו עשויות בדרך כלל משיחים ייעודים הגדלים לגובה רב יחסית, יותר מגובהו של אדם ואשר צפיפותם רבה. גדרות חיות הן פתרון טוב לבתים שבעליהם מעדיפים את המראת הטבעי על פני גדר מעץ או מחומר אחר שנראית מנוכרת יותר.
גדרות חיות יהיו עמידות פחות למעבר מאשר גדרות מכונות מעץ או מחומרים אחרים אולם זה לא אומר שגדרות חיות המתכוננות כהלכה יהיו קלות למעבר. ישנן שיחים וצמחים שצפיפותם גדולה מאוד ואל ניתן לעבור דרכם בלי לחתוך אותם.
דבר נוסך שניתן לעשות הוא התקנת גדרות רגילות ולצידן לשתול צמחים שישמשו כגדר חיה ובכך נוצרת גדר חיה על גבי גדר סטנדרטית.
צמחים הנפוצים בשימוש בגדרות חיות הם פסיפלורה, אוג, קיסוס ועוד. גדרות חיות יכולות להגיע עד לגובה של 10 מטרים ויכולת לשמש במגוון תחומים מבנים ובנינים. גדרות חיות הו דקורטיביות יותר מגדרות סטנדרטיות מחינה זו שהן מביאות את הטבע לגדר.
כיום גדרות חיות נבנות בצורה מוסדרת, ישנן מסגרות ברזל ייעודיות עליהן גדלים הצמחים בצורה הרצויה. כך ניתן לשלוט גם בגובה הגדר ובגודלה. על גבי מסגרות הברזל גדלה הגדר החיה.
גדרות חיות מהוות למעשה גם גן וגן גדר. בגינה ביתית גדרות חיות משמשות כחלק מהגינה. צמח הפסיפלורה עשוי להניב פירות ומעבר להיותו גדר חיה הוא מספק גם פירות טעימים לבעלי הבית.
גדרות חיות נהנות מיתרון נוסף על פני גדרות בטון לדוגמה, הן נראות טוב יותר ומעבירות תחושה חברתית ונעימה ולא מסודרת כפי שמעבירות גדרות בטון.
לסיכום גדרות מצמחים הן תחליף טוב מאוד מלגדר סטנדרטית ויש לה יתרונות הן מבחינת הדקורציה והן מבחינת התחושה שהיא מעבירה.
 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009