מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

ארכיטקטורה היא למעשה אומנות הבנייה. ארכיטקטורה היא מקצוע המשלב פן אומנותי ופן הנדסי. ארכיטקטורה מהווה מעיין שילוב בין אמנות של תכנון ובניית מבנים לבין הנדסת בניין. העוסק במקצוע הארכיטקטורה, הארכיטקט, לא נהנה מחופש אומנותי מוחלט הוא כפוף לכללים וחוקים של בנייה ולכן צריך לפעול תחת מגבלות.
ארכיטקטורה היא מקצוע שדורש לימוד ארוך. לימודי ארכיטקטורה נמשכים בדרך כלל חמש שנים ומכסים תחומים רבים בענף הבנייה. לימודי ארכיטקטורה נוגעים באספקטים האומנותיים ובאספקטים הטכניים של הנדסת הבניין.
ארכיטקטורה מהפן הטכני נותנת לבעל המקצוע את הכלים לתכנון ולבנות בנינים כהלכה, כאלה שיעמדו בתקנות הבנייה וחיקוי הבנייה ויחזיקו לאורך שנים רבות. מעבר לפו הטכני בפן האומנותי חופשי הרבה יותר ועל כן ישנם סוגים שונים מבנים ובארכיטקטורה יש זרמים אומנותיים שונים.
ארכיטקטורה מהפן האומנותי מושפעת מהתרבות, הסביבה, החברה ואלמנטים נוספים המשפיעים על הארכיטקט ומהכיוון השני הארכיטקט מושפע מהסביבה בה הוא יוצר ונדרש ליצור. הוא נדרש להתאים את המבנה, היצירה לסביבה קיימת או לדרישות הלקוח וליצור מבנים יוצאי דופן. מבחינה זו ארכיטקטורה יפנית עשויה להיות שונה מאוד מארכיטקטורה איטלקית.
סגנונות ארכיטקטורה שונים מושפעים מסביבות שונות וממסורות שהשתרשו במשך שנים רבות. כיום יחד עם היטשטשות הגבולות בתחומים רבים כחלק מתהליך הגלובליזציה היטשטשות גם הגבולות בתחום הארכיטקטורה. אם בעבר הייתה ניתן להבחין באופן מובהק בין מבנה בסגנון יפני לבין מבנה בסגנון איטלקי או מוסלמי כיום בעולם המודרני נבנים מבנים מודרניים בכל מקום בעולם. ניתן עדיין לראות מאפיינים תרבותיים וסביבתיים ייחודים משתקפים במבנים שונים במקומות שונים או הבלעדיות של סוג מסוימים של ארכיטקטורה נדירה יותר כיום. מבני משרדים רבי קומות למשל ניתן לראות במקומות שונים בעולם ממוסקבה, לניירובי, לונדון והונג-קונג. מבחינה זו אין אבחנה של סגנון ארכיטקטורה מסוים.
 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009