מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

שערים יכולים להוסיף לבית שלנו שדרוג משמעותי מאוד , שינוי שיכול גם להאמיר את המחיר של הבית, או בכל אופן להקל על מכירת הבית. ואם אנו לא מדברים על מכירת הבית, אז שערים הם תמיד דרך טובה לייפות את הבית שלנו ולהפוך את ההגעה לבית שלנו לנעימה יותר, ואפילו, לסחוט כמה מחמאות מהשכנים שלנו.

לא מעט שכונות בתים בישראל בנויות באופן שבו אין שום סולידריות מבחינת שערים, כל אחד בונה לו את השער שלו. יש שערים מפלסטיק וישנם שערים מברזל וישנם שערים מעץ, בדרך כלל השערים הפשוטים יהיו מקונסטרוקציה של מתכת שעליה מרכיבים לוחות של פלסטיק, ובדרך כלל בצבע לבן כיאה לבנייה בישראל. אבל באמת בשכונה כזו, הבית שבוחר להתהדר בשערים מעט יפים יותר, שערים מעוצבים, מפורזלים בפאר היצירה, בית כזה זוכה לתשומת לב מיוחדת ברחוב שלו, משדרג את עצמו ומשדרג גם את הרחוב.

לא מעט פעמים, מסגר שמבצע עבודת שערים בבית אחד ברחוב מסוים, זוכה בתוך תקופה קצרה לחזור לאותה שכונה ולבנות עוד כמה שערים שכנים לאותו שער ראשון, וזאת פשוט כי דיירי הרחוב מבינים כמה יפים הם שערים מיוחדים, והמחיר של שערים מיוחדים שאפשר להזמין אצל מסגר במסגרייה הקרובה לבית לא חייבים להיות בשמיים.

אז מבחינת מראה אין ספק כי שערים יכולים להוסיף המון לבית שלנו. וגם, שערים בסופו של דבר נועדו מבחינת המהות שלהם לשמור על הבית שלנו, לתחם אותו להרחיק את הבלתי רצויים בין אם אלו הם פורצים או אפילו חיות רחוב שאנו לא רוצים שייכנסו לחצר שלנו, אבל, גולת הכותרת מבחינת שערים היא כמובן שמירה על המכונית שלנו.

לא מעט שכונות ממוקמות באזורים שונים של הארץ בהם שיעור הגניבות גבוהה מאוד, שכונות כאלו יש באזורי השרון ובדרום הארץ לא מעט. בשכונות אלו הדיירים מודעים היטב לסכנת הגניבות ואלו מבצעים פעולות מנע בצורת שערים, שערים כאלו שמקשים על פורץ הרכב הממוצע להוציא את הרכב שלנו וברוב המקרים גורמים לו בכלל לעבור עם שאיפותיו הרשעות לבית השכן.

אז באמת אפשר היום לרכוש שערים מאוד טובים מבחינת ההגנה שהם מספקים לנו לרכוש שלנו, שערים אלו יכולים להיות חשמליים ושערים אוטומטיים וההפעלה שלהם, כלומר הפתיחה והסגירה שלהם באמצעות שלט רחוק או אפילו באמצעות חיוג של הטלפון הסלולארי, וישנם גם מנגנונים שונים של שערים שיודעים לזהות את הרכב שלנו כשהוא מתקרב לאזור השער ולהיפתח אוטומטית. כמובן שעל המנגנון בשערים אלו אנו נשלם עוד כמה שקלים אבל את המנועים הללו אפשר לחבר למעשה לכל שער ואפשר היום לבצע הזמנה של שערים מעוצבים אצל מסגר במסגריות השונות ועל השער המעוצב להרכיב מנוע שפותח וסוגר את השער עם כל מנגנוני ההפעלה המחוכמים של שערים.

זו הזדמנות מצוינת גם לאבטח את הבית וגם לשדרג את מראה הבית שלנו באמצעות שערים.

שערים לחצר

שערים לחצר שימשו מאז ומעולם לבקרת כניסה מבחוץ לשטחים הפרטיים עליהם הם מגינים. שערים לחצר יופיעו היום, בקטלוג נכון לשנת 2014, במגוון רחב של סוגים. הם יכולים להיות ידניים, להיות מבוקרים על ידי ממסר של אינטרקום המחובר אליהם, או להיות מונעים באמצעות מנוע חשמלי או הידראולי ללא הנעה ידנית. במאמר זה נלמד כיצד מומלץ להחליט איזה שער לרכוש עבור השטח שלנו: מה הפרמטרים הנדרשים על מנת להחליט אודות העמידות שלו והשלמות שלו בהינתן השימוש שייעשה בו.

בחירת שער – ההיבט העיצובי

כאשר בוחנים את טיב השער באמות מידה עיצוביות חשוב להתאים אותו לגדר שמקיפה את השטח הפרטי שלכם, לנוף הפנימי שקיים בשטח הפרטי עליו אתם מגינים ואפילו לקירות החיצוניים של המבנה. ההתאמה הזו יכולה להשתבח שבעתיים אם היא תלווה בייעוץ מקצועי של אדריכל או מעצב פנים המתמחים בשערים לחצרות. ייעוץ שכזה לא רק ששיפר לאין ערוך  את המראה של השער, אלא גם את עיצוב המתחם כולו, והעניק לו מראה מחודד שטרם נראה בעבר.

נפח המנוע

נתון זה נכון רק לשערים חשמליים. במדינת ישראל, על אף שהשער והמנוע הן שתי יחידות נפרדות יש כללים מאד ברורים להתאמת מנוע לשער. לכן, די בהתבוננות על המנוע של השער שאתם צפויים לקנות על מנת לנבא את החוזק והעמידות שלו. הסיבה לכך שאין בארץ בחירה חופשית של המנוע היא שעל פי תקנות הבטיחות – המשתמשים בשער חייבים להיות בעלי יכולת לבלום אותו ידנית. אם יוצמד לשער דק וחלש מנוע של שער עבה וחזק זה יגרום לו לרוץ לעבר המפתח כל פעם שתבקשו לסגור את השער מה שלא יאפשר לכם לבלום אותו ידנית ויחשוף את העוברים ושבים לסכנות של ממש.

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009