מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

חלונות

חלונות יכולים לשמש אותנו רבות כשאנו רוצים לעצב מראה חדש לבית שלנו ולשנות בו את התחושה, שכן חלונות מצויים בכל עברי הבית ומעבר להיותם כמו תמונות המפוזרות בחלקי הבית, הרי שמדובר כאן בתמונות בעלי פעולה מאוד אקטיבית בסביבת הבית שלנו, כלומר, תמונות חיות ממש. כאלו הם החלונות שלנו ויש מי מאיתנו שיודע לנצל זאת היטב ויש את רובנו כמובן, שלא שמים לב לפוטנציאל העיצובי האדיר הגלום בחלונות ביתנו הפזורים  ובעצם ממוסגרים בכל קיר בבית שלנו כמעט.

במה דברים אמורים? אז באמת חלונות אם פריט הכרחי בכל בית ואכן בכל בית יש לפחות כמה חלונות על אותו קיר, אז מה העניין עם חלונות ?חלונות הם אלו המכניסים אור לביתנו והם אלו הדואגים לאוורור הבית שלנו ולכן יש להם חשיבות גדולה מאוד והשפעה של ממש על עיצוב הבית, שהרי משחקי אור נכונים יכולים לשנות לגמרי את המראה ואת התחושה שיש לנו בחלל מסוים או בכלל, מראה הבית באופן כללי. מה גם שאוורור  החדר, אוורור  טבעי של החדר שאין לו ערך ומחיר, יכול להוסיף הרבה נוחות ונועם לכל סביבה בה אנו חיים בבית שלנו.

אז באמת יש השפעה  גדולה מאוד של אור טבעי וחדירתו אל הבית שלנו, כמו גם מיזוג טבעי של הבית שלנו אבל מעבר לכך חלונות הם כמו תמונות שאיתם אנו בוחרים לעטר את הקירות שלנו. כמובן שלא כולנו החלטנו היכן למקם וכמה חלונות, אבל ברוב המקרים מצד מיקום החלונות בבית מאפשר לבצע הרבה משחקים של עיצוב באמצעות החלונות. ואיפה מתחילים? ראשית אפשר לחשוב על צורת החלונות, כלומר הסגנון שלהם, הסטייל שלהם. האם אלו חלונות בלגיים או חלונות אלומיניום, אולי בכלל חלונות עץ, כל אלו הן אפשרויות ראויות שיכולות כל אחת בדרכה שלה לעשות שינוי והשפעה על עיצוב הבית שלנו. לכן כשאנו רוכשים חלונות חדשים אנו לא תמיד צריכים ללכת עם הסטנדרט שאנו מכירים ולפעמים אפשר להיות פתוחים כלפי כל מיני סגנונות שונים שאין אנו רגילים בהם. כמובן שבהתאם לחומר ממנו עשויים חלונות כך המחיר של אותם חלונות וכך גם התחזוקה השוטפת משתנה בהתאם. ברור לכולנו שחלונות עץ דורשים יותר תחזוקה ואת אלו המשתנים יש לקחת בחשבון כשאנו בוחרים חלונות חדשים. אז חוץ מסוג החלון והצבע שלו אנו יכולים לחשוב על וילונות לחלונות שלנו או כל מיני תריסים לחלונות שלנו. כל אלו הם גם אפשרויות עבורנו לבצע משחקים מסוימים בעיצוב הבית שלנו באמצעות חלונות שלנו. 

לכם כשאנו בונים בית חדש אנו צריכים לתת את הדעת בכובד ראש ממש על עיצוב חלונות שלנו ועל המיקומים של אלו, לכל אלו השפעה רה על מראה הבית שלנו ועל התחושה שלנו בתוכו.

סוגי חלונות בלגיים

ישנן חלונות בלגיים שקופים משני צדם, אשר מי שנמצא בחלק החיצוני ומי שנמצא בחלק הפנימי יכולים להיראות על ידי הצד השני באותו LEVELבדיוק. חלונות אלו מקובלים להצבה בגובה, או במרפסת קרקע הנמצאת בקומה הראשונה של בית מסויים. במקרה כזה – בדרך כלל תהיה חומה או גדר שתסתיר את החצר, כך שרק בעלי הבית יוכלו ליהנות מהנוף, ללא חדירה לפרטיות מהסביבה החיצונית.

בהינתן שאין חומה או גידור – מקובל להציב חלונות בלגיים עם סיכוך חיצוני: בעלי הבית יכולים לצפות בנוף כרגיל, אך עוברי אורח שנמצאים בחוץ לא יכולים להשקיף על הבית. חלונות מסוג כזה מקובל להתקין בחדר אשר הוסכם מראש שהוא יתבסס על פרופילים בלגיים. כך ניתן ליהנות ממראהו החלבי והקסום של הצבע השקוף מבלי לשלם את מחיר הפרטיות.

מחירי חלונות בלגיים

על מנת לדעת כיצד קובעים עבור חלונות בלגיים מחירים – חשוב להבין מהי הפונקציונליות בכל חלון. חלונות בלגייים ללא הסיכוך הם פחות פונקציונלים מחלונות בלגיים עם סיכוך לשם הגנה על הפרטיות ולכן החלון מהסוג הראשון יהיה יקר פחות ממקבילו מהסוג השני. בנוסף, הבדלי המחיר תלויים במידת החלון בשל היקף חומרי הייצור שיש על החלון הלכה למעשה. ברור כי התקנת חלונות בסדר גודל של דלתות סטנדרטיות תעלה יותר מאשר חלונות בגודל סטנדרטי המוכר לנו מחלונות בעלי מידה ממוצעת. שיקול נוסף בקביעת המחירים הוא בסוג הפרופיל. פרופיל אלומיניום לא מחליד יתומחר גבוה יותר ממתכות אחרות שחשופות לחלודה. חלונות בלגיים יקרים במיוחד אך משתלמים מאד מבחינה פונקציונלית הם חלונות אלומיניום ועץ, כפי שיוסבר בפסקה הבאה.

 

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009