מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

בית חכם הוא פרי של טכנולוגיה ופרי של מותרות. כל אלו מאפשרים יצירתו של בית חכם, כזה שמאפשר לנו להיות כמה שיותר עצלנים בסביבת הבית שלנו ולהנות בעצם מכל מה שהטכנולוגיה הכבירה של ימינו אנו יכולה להציע לנו. והיום אפשר לראות באמת כיצד כל בית בין אם הוא מודע לכך ובין אם אינו מודע לכך כל בית היום הופך להיות בית חכם, ובכל אופן יש בו אלמנטים מסוימים שיש בהם משום המאפיינים של הבית החכם וזה אך סביר שעם התפתחות טכנולוגית שהופכת ליותר ויותר פרקטית ושפוטה, הבתים כולם יהפכו לבתים חכמים. 

ובאמת במה דברים אמורים? דברים אמורים במרכיבים שונים שאנו מכניסים לבית שלנו שהופכים אותו לבית חכם. כמו למשל מערכת אינטרקום בבית שלנו היא כזו שיכולה להחשיב את הבית שלנו לבית חכם. שהרי החדרים כולם מחוברים זה לזה בתקשורת מיידית בקוים שמחוברים מנקודה ולנקודה. והיום, בבית החכם שלנו, במקום לצעוק לזה שנמצא בחדר בקומה השנייה כשמישהו מחפש ומבקש אותו בטלפון, קריאה גסה ובלתי מנומסת בעליל, היום בבית החכם כל שעלינו לעשות הוא להרים את שפופרת האינטרקום ופשוט לצלצל אליו באלגנטיות ולהעביר לו את הקריאה. ובמקרים אחרים של בית חכם, לא מדובר במערכת אינטרקום פשוטה שמחברת בין כל חדרי ואזורי הבית, אלא שמדובר במרכזייה של ממש, כאלו שבעבר היינו רואים רק במשרדים השונים. היום לא מעט בתים, שכלל לא יודעים שהם עושים דרכם אל תוך הקטגוריה של בית חכם, עושים שימוש במרכזיות כאלו ונהנים מתקשורת שוטפת ונוחה בכל סביבת הבית. אבל באמת אם נחשוב על זה, אז איזו טכנולוגיה מסועפת יש במערכת אינטרקום פשוטה שאפשר למצוא בכל בניין כמעט ואיך כל אלו יכולים להיחשב לבית חכם. אז התשובה לכך היא כל מיני אפשרויות שונות שהזמינות הטכנולוגית הזו והעלויות הסבירות יחסית מאוד שלה מאפשרת לנו. בבית חכם למשל, אין צורך להיות תמיד בקשר עין עם הילדים שלנו בשביל שנוכל לראות ולשמוע מתי אלו משתעלים או בוכים. היום אפשר להציב פשוט אינטרקום בחדר הילדים ולפתוח אותו בזמן שאנו יושבים עם הילדים במרפסת ובעצם לשמוע כל מה שקורה בחדר של הילדים. ואם אנחנו רוצים יותר מזה, אז בקלות של ממש, נוכל להציב מצלמה בחדר הילדים ובנוסף לשמיעה נוכל גם לראות כל מה שקורה איתם ובעצם נהיה איתם מבלי להיות איתם. שהרי היום בכל בית חכם יש מחשב נייד ואין שום בעיה לשבת במרפסת עם המחשב הנייד שלנו לראות את שידור המצלמה מחדר הילדים שלנו וכך לשמור עליהם מבלי להיות במתח כשאנו יושבים במרחק מה מהם.
 
אז באמת בית חכם זה כבר לא בית של עשירים בלבד וכולנו בעצם לאט לאט הופכים את הבתים שלנו לבתים חכמים.  בית שלכם יכול להיות חכם הרבה יותר, כאשר אנו מייעלים אותו מבחינת אחזקה וניקיון. אחד מהמאפיינים היותר בולטים בעולם המודרני בתחום הבתים החכמים הוא שואבי אבק רובוטיים אשר מנקים ביסודיות את כל הבית, ולכם יש זמן לנוח, או לבצע מטלות בית אחרות. הפעילות של שואבי אבק רובוטיים במסגרת הבית הטכנולוגי והחכם מכסה עבורכם את הניקיון היסודי של הבית.
 
מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009