מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   
הברזל מצוי בכל מקום בו נניח את עיננו, ברמת הפרטים הקטנים ביותר של רכיבי האלקטרוניקה השונים ועד ליסודות הבניין ממנו אני כותב את מאמר זה. אין כמעט שום פריט או רהיט שלא משולב בו ברזל.
ברזל בסביבת הבית שלנו אפשר לראות ברהיטים שלנו ובעצם כמעט בכל חלקי הבית, למשל מיטות ברזל. מיטות ברזל משדרגות את המראה של החדר ומעניקות לו תחושה מאוד ייחודית, תחושה מאוד ישנה תחושה של עתיקות ושל עוצמה ושל אולי גם קצת אפלה. אבל תתפלאו או לא, הרבה אנשים אוהבים את הנוכחות של הברזל בחדר שלהם ואת התפקיד שלו בעיצוב החדר שלהם ולא מעט אנשים קונים או אפילו מזמינים בבנייה אישית מיטות ברזל. במטבח שלנו אנחנו יכולים למצוא הרבה ברזל. אם זה ברזל שממנו בנויים כל אביזרי הפרזול השונים ואם זה ברזל כמשטחי עבודה שונים במטבח, או אפילו סתם ברזל ממנו מיוצר המתלה לסירים שלנו. אפילו את המראה שלנו אנחנו יכולים להטמיע במסגרת של ברזל. לברזל תפקיד חשוב מאוד גם בסביבת הבית שלנו ולא רק בעולם התעשייה.
אפשר לבנות שערים מברזל, ואפשר לבנות את הסוככים שלנו או כל מיני פרגולות מברזל, גדרות מברזל הם כמובן מאוד שכיחות זאת בשל החוזק של הברזל, שולחנות מברזל הם שולחנות אמוד מסיביים ואפשר להעמיס עליהם הרבה עבודה עם עומסים שונים של משקל וטמרפטורות מאוד גבוהות של חום. הברזל הוא מאוד מתאים גם כמשטח עבודה במטבח וזאת כיוון שאין לו שום בעיה להתמודד עם סירים לוהטים שמונחים עליו -אלו לא יגרמו לו נזק ולא ישאירו בו סימן. הברזל טוב למשטחי עבודה גם בגלל שאפשר לבצע עליו חיתוכים והוא לא ינזק ולא ישרט ולא ישתפשפ. הברזל גם לא נתון לפגעי מזג אוויר ואין לו בעיה לתמודד עם לחות או עם רטיבות. כמובן שהמדובר הוא על ברזל שעליו יש שכבת הגנה מפני חלודה. חלודה היא האויב הגדול ביותר של הברזל והיא תגיע במידה וישנה רטיבות ממושכת בסביבת ברזל שאינו מוגן מחלודה על ידי שכבה כלשהי שאמורה להגן עליו מחלודה. הברזל יתחיל להראות סימני החלודה, כתמים בצבע כתום ולאט לאט הוא יאכל ויתפורר.
הברזל כמובן עשה מהפכה גדולה בעולן מאז תקופת הברזל, התקופה בה האדם החל לעשות שימוש בברזל. כנראה שהשימוש הראשון הוא שימוש בברזל לטוב חוד החנית ששימשה אז את הציידים לציד. הברזל הוא גם מרכיב חשוב מאוד באוכל שלנו ואפשר להשיג אותו בעיקר על ידי אכילת בשר ועל כן יש בעיה לאנשים צימחוניים שאינם אוכלים בשר, שכן הברזל הוא חיוני מאוד לבריאות ותפקוד האדם. אלו יקבלו את הברזל שלהם בתוך כל מיני קפסולות שירכשו בבתי מרחקת ויש לא מעט אנשים שאומנם אוכלים בשר אך בוחרים להעלות את רמת הברזל שבגופם באמצעות כדורים.  
מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009