מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

עם בית חכם נפגשנו לראשונה כנראה באיזה סרט מדע בדיוני. לדעתי החללית של מסע בין כוכבים כולה יכולה לענות על ההגדרה של בית חכם. מדהים לגלות כיצד הטכנולוגיה מתקדמת מיום ליום ואין לה עוצר ויש בידה מסייע והנה לאט לאט הטכנולוגיה מדביקה את הדמיון הפרוע ביותר של יוצרי סרטי מדע בדיוני ובית חכם זה כבר לא מדע בדיוני.

 

בית חכם הוא בית בו אפשר לתכנת  את המכשירים לפעולות אוטומטיות,  אפשר לעצב ולשלוט בתאורה ובבית חכם של ימינו אפשר למצוא סוגים שונים של מערכות בטחון ואבטחה מורכבות, כאלו שיכולות גם לזהות פורץ, גם לנעול אותו בפינה של בית וגם להזמין את השוטר. דמיוני מה? לא כל כך. בכלל לא.

מערכות שונות של זיהוי קול בחדרי הבית השונים הם חלק מבית חכם. מערכות כיבוי אש וזיהוי מקורות אש גם הם חלק מבית חכם.

 

מי היה מאמין שאפשר היה לומר לדלת את שמי וזו תיפתח, ורק אני יכול לצוות עליה לעשות כן. ראינו את זה אצל אליבבא, היום זה אפשרי אצלנו אם נחליט להפוך את הבית שלנו לבית חכם.

 

מי מאיתנו לא היה רוצה לתכנן את דוד החימום באופן כזה שידע תמיד מתי לחמם עבורנו את המים ולהיות מוכן אלינו. כן זה אפשרי וזה בכלל לא כל כך חכם ומתקדם אתם אומרים, נכון, אתם צודקים. אבל מה קורה אני רוצה להגיד לדוד החימום שלי שיחל פעולתו מוקדם מן הצפוי כי להפתעתי היום אחזור מוקדם יותר מן העבודה. מי שגר בבית חכם יכול לעשות זאת מהאינטרנט, או מהסלולרי, או סתם על ידי חיוג לדוד שלו. נשמע הזוי – ממש לא. מה קורה אם אנחנו רוצים להגביל מעבר של אנשים מסוימים לחדרים מסוימים ? גם זו אפשרות שאפשר לממש בבית חכם. מה קורה אם אנחנו רוצים שהמקרר שלנו ידע מתי נגמרו העגבניות ויבצע ההזמנה? אז כן, ישנן היום מקררים להם אנו מגדירים את כל פריטי המזון השונים שלנו בהתאם למיקום הקבוע שלהם במקרר, והמקרר החכם, דייר בבית חכם, יודע מתי אנחנו עומדים לכלות קבוצת פריטי מזון ואם נרצה הוא אפילו יבצע את ההזמנה מהחנות. אין גבול לאפשרויות השונות שאנו יכולים לממש בביתנו ולהקל על חיינו באמצעות טכנולוגיה שרק הולכת ומתקדמת יותר ויותר מיום ליום. אין גבול וגם אם נדמיין גבול כלשהו עוד נראה בתוך כמה שנים שגם הגבול הזה כבר נחצה והשמיים גם הם כבר לא גבול.

 

מה קורה אם אנחנו רוצים שהתאורה בבית שלנו תשתנה לאורך שעות היום בהתאם לחדירת האור הטבעי מהחלונות? ומה קורה אם נרצה להגדיר כמה אור טבעי הוילונות שלנו צריכים לאפשר ובאיזה שעות של היממה, כל אלו הם אפשרויות ישימות בבתים חכם. בית חכם יכול לעשות המון למעננו.

אחד המאפיינים הבולטים של בית חכם הוא גם היכולת לשלב טכנולוגיות מתקדמות לניקוי הבית בלי כל מאמץ. לדוגמא, שואב אבק מרכזי בבית יכול לעשות פלאים הן בניקוי יסודי של הבית וכן ביכולת שלנו לתפעל אותו, לצפות בו פועל ומנקה ולפנות לעצמנו זמן  לפעילויות אחרות.

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009