מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

תריסים אלומיניום  מול תריסים מעץ

 

 

תריסים הם הכיסוי לחלונות שלנו שמאפשרים לנו שליטה על כמות האור החודר את החדר. ההבדל בין תריס לוילון הוא שפעולת הויון מאוד שטחית, בעוד התריסים מאפשרים לנו ויסות של ממש ואפשרויות הצללה.

ברוב המקרים אנו נמצא תריסים מאלומיניום או תריסים מעץ. את התריסים מעץ נראה יותר בסביבת הבתים הפרטיים ובכל אופן בחללים מעוצבים ואילו את תריסי האלומיניום נראה בסביבות האפורות יותר, סביבות המשרדיות והציבוריות.

 

כשאנו רוצים לשקול אילו תריסים לבחור, חשוב שנדע שלא מדובר בהחלטה של מראה בלבד.

אנו נוטים לחשוב רק על התפקיד האסטטי של התריסים בסביבת הבית שלנו בעוד שלאלו יש תפקידים חשובים ומאפיינים חשובים שיקבעו את העמידות שלהם ואת השימוש בהם ואת אורך החיים שלהם ועלינו לדעת היטב כיצד לשקול מהם התריסים שמתאימים לנו, האם אלו תריסי אלומיניום או תריסים מעץ.

 

כמובן שלמראה של תריסי העץ יש רושם טוב יותר מאשר של המראה של תריסי אלומיניום. העץ הוא מראה מבורך בכל סביבה עיצובית וזאת בשל החמימות שהוא משדר והניחוח הטבעי של העץ. אבל אם נחשוב אז תריסי אלומיניום מציעים לנו מגוון רחב יותר של צבעים ושל טקסטורות ובמידה והעיצוב של החדר שלנו זקוק להטעמות מיוחדות אזי שנוכל לעשות זאת באמצעות תריסי אלומיניום בצבעים מיוחדים ובטקסטורות מיוחדות. מה גם שאם אנו הולכים על עיצוב מודרני, עיצוב של קוים ישרים ומנימליזים, עיצוב שחלק מהיסודות שלו הם אווירה של נקיון וסטריליות, אזי שתריסי אלומיניום עדיפים זאת בשל המראה המבריק הנקי של המתכת.

 

תריסי אלומיניום זוכים גם ליתרון במחיר, הם זולים יותר מאשר תריסי העץ וזאת בשל שיטת הייצור שלהם. תריסי אלומיניום גם לא דורשים את אותה התחזוקה שהעץ דורש. העץ זכרו הוא חומר חי, חומר נושם, הוא חשוף לפגעי מזג אוויר ולחות, הוא לא מתמודד טוב עם רטיבות ולעיתים הוא מזמין אליו כל מיני מזיקים. חשוב מאוד שנדע כיצד לטפל בתריסי עץ. תריסי אלומיניום מאידך לא ידרשו מאיתנו שום התייחסות מיוחדת למעט ניגוב מאבק אחת לזמן מה. הן מתמודדים טוב עם כל פגעי מזג אוויר ואין להם שום בעיה עם נוזלים.

 

כך גם המשקל של תריסי אלומיניום הוא יתרון של ממש. אם אנחנו חושבים לחפות חלונות המשתרעים על שטח רב אזי שנזדקק להרבה תריסים. את תריסי אלומיניום אפשר להשיג אצל בעלי העסק השונים לפי מידה וכיוון שאלו כמעט ואינם שוקלים אזי שבקלות אפשר לתלות אותם היכן שנרצה ובאמצעות טכניקת תלייה שפוטה כיוון שאין משקל רב שצריך לתמוך בו ולהחזיק אותו באמצעות המתלים.

 

אז כנראה שאנחנו נלך על תריסי אלומיניום וזאת בשל הגמישות שתריסי אלומיניום מאפשרים לנו בסביבת הבית שלנו או בסביבה המשרדית. הם עולים פחות, גמישים יותר במראה וקלים יותר לתחזוקה וקלים יותר לתלייה.  

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009