מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

 

 

 

 

מסגרים הוא מקצוע מאוד נפוץ וזו משימה בכלל לא קלה למצוא מסגרים איכותיים שעבודתם היא ברמת עבודת אמן. היינו מצפים ממקצוע זה של מסגרים ישתנה כליל עם בואה של המהפכה התעשייתית אך לא כך היא בכלל. לא כל תהליכי הריתוך ועבודת המסגרים אפשרית באמצעות מכונות וברוב המקרים המכונות האלו, שאולי מיתרות קצת את עבודת המסגרים, עדיין נדרשות עיניים וידיים מפקחות של מסגרים מוסמכים.

 

עבודות המסגרים קשורות לתחומים רבים בתעשייה. בתעשיית הרכב, בתעשיית הספנות, בתעשייה המסחרית, בניית גשרים וכן הלאה רשימת התעשיות בהן מועסקים מסגרים מקצועיים מתארכת.

 

המסגרים עוברים הסמכות של המדינה, או לומדים בבתי ספר מקצועיים או שהם מוכשרים במפעלים בהם הם מועסקים.

 

כמו כל עסק או תחום עיסוק אחר המשכורות המשולמות למסגרים מגוונות ביותר. מסגרים פשוטים מן הסתם ירוויחו פחות ממסגרים מקצועיים. מסגרים מקצועיים בעבודות מאוד מיוחדות ירוויחו עוד יותר וכמובן שמסגרים שהם בחזקת אמנים במלאכתם אזי שירוויחו יעוד יותר.

 

המסגרים לרוב הם גברים אך גם נשים לוקחות חלק בתחום זה.

 

העבודה המעניינת יותר של מסגרים היא דווקא עבודת מסגרים עדינה. זו שמוזמנת על ידי אנשים לצרכי אמנות ופרקטיקה בסיסית בתוך הסביבה בה אנו חיים.

 

אמנות שימושית, אמנות בלתי שימושית כמו פסלי ענק יצוקי מתכת, גשרים שמטרתם אסטטית ותו לא, כל אלו מלאכתם של מסגרים וביניהם ממש בעלי אמנות.

 

מסגרים מעצבים שערים מדהימים עתירי פירזולים. מסגרים מעצבים ידיות מיוחדות ושאר פרטי פירזול המצוים בכל עבר בסביבה בה אנו חיים.

 

מסגרים עוברים מסלול לימודים מאוד מסודר שקשור למסגרות ורתכות. שם המסגרים לומדים ידע עיוני אודות נושא הריתוך וכמובן שהם גם מתרגלים ריתוך ממשי בסביבה הלימודית. החומר הנלמד הוא תורת החומרים, שרטוט טכני וקריאת תוכניות,

 

בבסיס ובמהות עבודתם של מסגרים היא חיבור שתי מתכות אחת לשניה באמצעות פעולת הריתוך. מעבר לכך במסגריות המסגרים עושים שימוש בכלים שונים ובסביבת עבודה מאוד מיוחדת של אש וחום וקור וכן הלאה.

פעולה זו של חיבור מתכות קיימת מאז ומעולם מאז שהאדם החל לעבד מתכת. קראו לזאת נפח והוא היה מחבר שתי מתכות באמצעות חימום המתכות והכאתן עד שהן מתחברות אחת לשניה. היום כמובן הכל נראה אחרת ולמהפכה התעשייתית כמובן השפעה רבה על התחום ועל המסגרים העוסקים בתחום. ללא ספק מדובר בתחום מרתק שהלך והתפתח עם הזמן. פעם הנפח היה גם נחשב לסוג של רופא לחיות משק וזאת כיוון שהוא זה שהיה מפרזל להן הפרסות וכיוון שתהליך זה כרוך בהשלכות בריאותיות של חיות המשק אזי שבעל מקצוע זה צריך היה לדעת לתת פתרון גם להשלכות אלו. משם הלאה עבר זמנו של הנפח והיום הנפחים המצוים בשוק הם אמנים שעושים אומנותם באמצעות החומר ברזל. היום המסגרים הם בעלי מקצוע לכל דבר ועניין.

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009