מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

 ממ"ד

 

ממ"ד הוא מרחב מוגן דירתי. הממ"ד הוא סוג של מקלט שנבנה בתוך הדירה או כל מבנה אחר והוא אמור לשרת את יושבי אותו מבנה בעת מלחמה כהגנה מפני תקיפות שונות. הן של טילים, הממ"ד הבנוי בטון יצוק אמור לדעת להגן על יושביו מפני אלו, וכמובן גם מפני התקפות כימיות וביולוגיות, הממ"ד האטום אמור לתת מענה גם לזאת.

 

במלחמת המפרץ הותקפה מדינת ישראל על ידי עיראק ששיגרה טילים אל עבר ישראל. או אז הוחלט להקים את הממ"ד בכל מבנה חדש שנבנה בישראל וכך יום הממ"ד נפוץ בכל הביניינים החדשים וניתן לזהות את חדרי הממ"ד בבניין על ידי החלונות ברזל המאסיביים שלהם.

 

הממ"ד נולד בעיקר בשביל לחסוך את זמן ההגעה של האוכלוסיה אל המקלטים בעת התקפה אווירית או התקפה של טילים. כך מרוויח האזרח משני הצדדים, ראשית, זמן ההגעה שלו מקוצר בעליל אל המקלט המיועד, ושנית, המקלט המיועד, הממ"ד שנמצא והינו חלק מהבית תמיד יהיה ברמת תחזוקה נאותה יותר מאשר המקלט הציבורי.

 

מה גם שברמה המנטלית הפסיכולוגית, הרבה יותר נעים לרוץ לממ"ד הפרטי שלנו והמוכר שנמצא בבית שלנו מאשר לרדת עם שאר העולם לתוך המקלט הציבורי והמנוכר לנו.

 

הממ"ד הסטנדרטי אמור לתת מענה נגד טילים וברמה מסוימת הוא גם אמור להיות אטום ולתת מענה כלשהי למתקפה בלתי קונבנציונאלית.

 

בממ"ד הרגיל יודע לספק את כל הנ"ל אבל בהנחה שאנו רוצים להשקיע יותר בבטחוננו ובלב השקט שלנו אפשר בקלוט להפוך את הממ"ד הבית לחדר אטום ביותר עם מסנני אוויר , ממ"ד שמאפשר ישיבה ארוכה יותר ושהות ארוכה יותר.

 

הממ"ד חייב להיות בעל חלון מיוחד עמיד להדף ואטום לגזים, לפי כל מיני תקנות של המדינה, איוורור מסוים שאליו אפשר לחבר את המסננים השונים ודלת מיוחדת גם היא עמידה בפני הדף ואטומה לגזים. קירות הממ"ד עושיים בטון מזויין.

 

הממ"ד הוא חלק מהנוף הישראלי. חלק מהתודעה הישראלית ששרויה כל הזמן תחת איומים בלתי פוסקים של שכונותיה הערביות, איומי טילים ואיומי התקפות בלתי קונבנציונאליות הן במישור הכימי והן במישור הביולוגי. הנוכחות של הממ"ד בבית ודאי נחרטת בתודעה של אנשי הבית. תמיד בסביבה יש ממ"ד. כלומר, תמיד יש איום. תמיד כדאי שנהיה בסביבה קרובה למרחב המוגן שלנו, הממ"ד שלנו. אומנם הממ"ד כיום לרוב משמש אותנו בחדר מחסן, או חדר עבודה או סתם עוד חדר שינה בבית, אבל כולנו מבינים מהי המהות של הממ"ד המדובר. כולנו מבינים שאנו חיים במדינה השרויה תחת איום מתמיד. בלתי פוסק. כזה שמחייב אותנו היערכות של ממש, בנייה וייחוד של חדר בבית לטובת העניין, הממ"ד שלנו.

 

ישראל לאן? עד מתי נזדקק לממ"ד בכל איזור בו אנו חיים? לו יכולנו לחפות את מדינתנו בכיפת ברזל שתגן עלינו מפניכל, האם היינו עושים כך? האם היינו הופכים את הארץ כולה לממ"ד אחד?

האם אין פסול בהתגוננות החרדתית שלנו במקום התקפה כהגנה? עד מתי נמגן עצמנו לדעת? אין לדעת.  

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009