מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

כשאנו אומרים ארכיטקטורה לא כל כך בטוח שאנו יודעים על מה אנחנו מדברים.

אפשר ואנו מתייחסים מתייחסים לתהליך ארכיטקטי,כמו כן אפשר שאנו מתייחסים  לשם המקצוע של הארכיטקט או שבכלל אנו מדברים על לקבוצת מסמכים מסוג מאוד מסוים.

באופן כללי כתהליך, הארכיטקטורה היא התהליך של תכנון ובניית מבנים. ממש מהנקודה ההתחלתית בה המבנה הוא רעיון שמוחו הקודח של אחד, והוא יודע גם מהם היכולות שלו מבחינת זמן וכסף למימוש הרעיון שבראשו שלררוב הוא פרי תולדה של צרכים מסוימים.

כיום בתהליך הארכיטקטורה כולל עיצוב של כל סביבת המבנה מהאופן שבו הוא משתלב בסביבה בה הוא עתיד להיות ממוקם ועד לפרטי הפרטים לפעמים בתהליך הארכיטקטורה מתכננים גם את הפרטים הקטנים ביותר כדוגמת הרהיטים באותו מבנה.

באופן כללי ארכיטקטורה היא התהליך בו מתכננים כל סוג של מערכת. בארכיטקטורה מתכננים מבנים , מבצעים את התכנון העירוני,כמוכן גם  אדריכלות פנים ואדריכלות נוף. מסמכי הארכיטקטורה לרוב מגדירים את התשתית או את המערכת או התנהגות המערכת.

העוסקים במקצוע ארכיטקטורה לרוב מגדירים את הצרכים המרחביים של מזמין העבודה שיכול להיות אדם פרטי הבונה בית או בית ספר שבונה אגף חדש או ראש עיר בהקמה שרוצה להתחיל לתכנן את העיר. בתהליך הארכיטקטורה מארגנים באופן יצירתי חומרים ורכיבים בתוך השטוח הנתון שיכול להיות עיר או ארץ, מתמודדים עם המסה, עם החלל, הצורה הנפח, הטקסטורה וכן הלאה.

 בתהליך הארכיטקטורה לוקחים בחשבון את הפונקציונאליות הנדרשת בשטח לשמה הוקם המבנה, את לוח הזמנים הנתון לתהליך כולו, את העלויות ואת היכולות. כמו כן בתהליך הארכיטקטורה לעיתים מתעסקים עם ההיבט האסטטי של המבנה. את התהליך שהוקדם לבניה עצמה ולקיומו של המבנה, תהליך הארכיטקטורה, את תהליך הארכיטקטורה אנו חווים באמצעות חושינו.

באמצעות עיננו הרואות ובאמצעות שאר החושים כולם המופעלים בעודנו נמצאים בתוך המבנה או שאנו עושים שימוש בו וחווים את נוכחותנו בו.

כך שעל הארכיטקטורה לגעת בין החומר לרוח, בין הפונקציונאליות אותה ידרוש מזמין העבודה לבין הערך המוסף זה שנחווה על ידי המשתמש הסופי. הארכיטקטורה היא תכנון קפדני של כל אלו, תכנון הלוקח בחשבון הן את התהליך עצמו והדרישות שלו, שיהיה יעיל, שיהיה זול יחסית, שיהיה בטוח, ושיגמר בזמן הנקוב, כמו כן בתהליך הארכיטקטורה מתחשבים בסופו של דבר בתחושת המשתמש הסופי שהיא כנראה החשובה ביותר.

הארכיטקטורה הביאה לעולם הרבה מבנים שהם סמלים תרבותיים וסמלים פוליטיים. בשונה משאר סמלים, הסמלים הארכיטקטורים הם סמלים שנשארים בעולם לנצח ומהווים מוקדי עליית רגל לרבים.

כנראה שהמבנה הארכיטקטורה הראשון היו הפירמידות הידועות לכל ומאז האדם משכלל את יכולות הארכיטקטורה שלו ובונה ומשתמש בתורה זו בכל מקום ובכל עבר.

הארכיטקט אינו נחשב לאמן מהסוג הקלאסי המסורתי והארכיטקטורה לא נחשבת לתחום אומנות כמו הציור. אך בשנים האחרונות הארכיטקטורה הולכת בדיוק לכיוון הזה.

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009