מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

מעקות נמצאים בסביבות המחייה הבנויה שלנו מזה זמן רב. הם ממשיכים להיות פופולריים כמובן בגלל היעילות שלהם ואפילו הערכים הדקורטיבים שהם מוסיפים לסביבה.

מעקות הברזל חיים איתנו מזה זמן רב ולא עושה רושם שבעתיד הקרוב יקום תחליף כלשהו למעקות.

מגוון ענק של סוגי מעקות לסוגים שונים של מבנים, אם אלו הם חדרי המדרגות מסוללי המעקות, או מעקה הגג מעקה הבריכה או מעקה המיטה.

עם המהפכה התעשייתית הגיעו מעקות הברזל אל תוך ביתנו. תחילה זו היתה יותר אומנות שראו במעקות מאשר העניין הפונקציונאלי של המעקות, הביטחון.

בגלל שהמתכת היא חומר שקשה לעבד אותו בתקופה ההיא, המעקות היו די יקרים והמעקות היו רק בסביבת בתי העשירים – רק הם יכלו להרשות לעצם מעקות.

טכניקות הריתוך בהן משתמשים היום לריתוך ופירזול המעקות לא היו בנמצא אז ויצרו את המעקות בצורה הכי פשוטה שיש. מתכת מחוממת ופטיש שמחבר בין שתי מתכות על מנת ליצור את המעקה.

בעבר השתמשו בכל מיני סוגי ברזל לייצור מעקות אבל לא היו מעקות אל חלד.

בתים בגדים ודברים אחרים באים וגזים מן האופנה כדרך העולם.

מעקות איתנו מן היום שבו צצו לראשונה. הם חזקים, שמישים ונשארים היכן שהצבנו אותם לאורך זמן רב. 

בדרך כלל מייצרים את המעקות ממתכות שונות כמובן, אבל אנחנו מכירים גם מקרים בהם ייצרו בהזמנה מיוחדת ללקוחות אמידים ביותר מעקות משיש ואפילו מעקות מזהב.

מעקות הברזל המעוצבים דורשים תהליך די מורכב של ייצור. יש לחמם המתכת ולחברה באמצעות חישול למתכת שניה וכך ליצור את המעקות. תהליך זה עלול להיות יקר.

מעקות מברזל יצוק הן מעקות שנוצרים בתהליך בו יוצקים ברזל לתוך תבניות וכך מייצרים את המעקות. מעקות אלו היו חלשות יותר וניתנות לשבירה בקלות מסוימת. בדרך כלל מעקות מסוג זה ייוצרו לטובת צרכים אסטטים ולאו דווקא בטיחותיים. 

 

טכנולוגיות המסגריות התקדמו בתקופה האחרונה בצורה משמעותית ביותר ובעצם מאפשרות לעצב מעקות חזקים מאוד ויפים מאוד ללא כל בעיה. תהליך הריתוך מאפשר למסגר לייצר מעקות מעוטרים למכביר ומשופעים באלמנטים אומנותיים שהופכים את המעקות שלנו בבית לרהיט של ממש עם משמעות פרקטית ומאוד מיוחדת.

 

למעשה המעקות הן האפשרות שלנו להכניס ייחוד אסטטי מאוד מיוחד אל תוך הבית. החיבור שבין אומנות קשוחה וגסה, אומנות ברזל של מעקות עם החיבור אל תוך הבית, המבנה החמים והעדין שלנו שבדרך כלל רחוק מעיטורי מתכות ובכלל זה עבודת מתכת כבדה, החיבור הזה יכול להוסיף המון תוכן מעניין לבית שלנו וכמובן, לבל נשכח את הערך הבטיחותי הממשי של המעקות. המעקות הם המבטח שלנו בזמן שאנו יורדים את גרמי המדרגות ודי קשה לתאר את המהלך הזה ללא המעקה. אנו כל כך מורגלים בו שמבחינתנו הוא נראה לנו כמובן מאליו ואין אנו שמים לב שללא המעקות לא היינו יכולים להתהלך רצוא ושוב את גרמי המדרגות בכזו קלילות ובטיחות של ממש שמאפשרים לנו המעקות.

 

מעקות נירוסטה

 

מעקות הם מוצרי בטיחות אשר נדרשים עבור כל מבנה, פרטי או ציבורי, בבעלות המדינה ובבעלות פרטית. הנקודות בהן יש הכרח להציב מעקה הן נקודות בהן יש סכנה של נפילה מגובה: מדרגות ומרפסות. התקינה בישראל מחייבת שהמעקות יהיו בעלי נתונים מאד מסוימים על מנת למנוע אסונות. היא מתייחסת לצורת המעקות, למידותיהם ולאופן הגדרת תפקיד המעקה באמצעי השומר עלינו מפני נפילות.

 

פרמטרים נדרשים עבור מעקה על פי מכון התקנים הישראלי

 

מעקה מרפסות חייב להיות בגובה מינימום של 1.05 מטר, וללא רווחי קרקע-מעקה גדולים מ- 10 ס"מ. מעקה המדרגות חייב להיות בעל גובה 1.05 מטר במישור, ו- 90 ס"מ בשיפוע. מרחק של 90 ס"מ צריך להימדד מגוף המדרגה, היכן שרגלו של האדם דורכת ועד לפסגת השיפוע באותה הנקודה. מכון התקנים בישראל אינו מגדיר את המעקה באמצעי בולם נפילה, אלא כאמצעי למניעת נפילה. לכן, חשוב להקפיד לא לטפס על המעקה, לא להישען עליו ולמעשה לא ליצור מגע עמו שאינו מהווה אחיזה סטנדרטית בחלקו העליון, על מנת לבדוק אם הוא יבלום את הנפילה. הוא לא יבלום כי זה לא התפקיד שלו. המשמעות היא שאין כיסוי ביטוחי מפני תאונות עבודה בהינתן שעובד טיפס או נשען על מעקה.

 

מדוע לבחור במעקות נירוסטה?

 

מעקות נירוסטה הם המעקות היחידים שנותנים לכם הזדמנות גם להתקין מוצר בטיחות עמיד וחזק, וגם לנצל את ההזדמנות לשיפור ניכר של רמת העיצוב הביתי. מעקות הנירוסטה כוללים צבעים בוהקים של מתכת היוקרה, וביניהם ישנן פלטות זכוכית מעוצבות. השילוב בין הנירוסטה לזכוכית מאפשר לכם ליהנות גם ממעקה נוצץ, וגם ממראה ייחודי שאתם יכולים לעצב.

 

אפשרויות העיצוב של הזכוכית למעקה הנירוסטה

 

הזכוכית יכולה להיות במרקם חלבי כשהיא בצבע הגולמי שלה, היא יכולה להיות עם התזת חול לחידוד המראה של הזכוכית והבלטתו באמצעות צורות קבועות מראש, היא יכולה להיות עם ויטראז'ים צבעוניים על מנת להבליט את המעקה. זה מקובל בעיקר אם המעקה והמדרגות נמצאים במקום בולט ולא בצדי החדר. כאשר המעקה נמצא בצד החדר עדיף בהרבה להשאיר את הזכוכית בעלת מראה "חלבי" יותר, במיוחד אם מדובר בחדר שאין בו הרבה חלונות או שאין בו חלונות כלל. זה יפצה על אובד הפיגמנט אשר העיין האנושית שלנו כבר רגילה לחפש אותו באופן אוטומטי בכל חדר בו היא צופה.

 

יתרונות הנירוסטה כחומר גלם

 

הנירוסטה היא המתכת היחידה שאינה רק לא מחלידה, היא גם לא צוברת קורוזיה: כתמי עובש קלים שנגרמים למתכות כפונקציה של הזמן. אלומיניום, לדוגמה, אינו מחליד אך כן חשוף לקורוזיה. הנירוסבטה היא פשוט מתכת שנותרת נוצצת כל ימות השנה ובכל הזמנים, ללא קשר להיותה  ישנה או חדשה, יד שנייה או יד ראשונה. לפיכך, קניית מעקה שכזה היא השקעה לכל החיים, אשר לא תצריך חילוף נוסף.

 

יתרונות השילוב של הנירוסטה עם הזכוכית

 

יצירת ברק בבית אשר לא ניתן לייצר משילוב של שום חומר אחר, יצירת בליל מעניין בין חומר בולט לחומר שקוף אשר מסב את תשומת ליבנו הודות לצבעיו החדים של הנירוסטה, וכמובן – שילוב מובטח בכל בית ללא קשר לרמת הגימור והעיצוב הקודמת שלו. מעקה מסוג זה נפוץ מאד בבתי מלון אשר אינם ברמה של 4-5 כוכבים. דווקא במלונות הזולים יותר מקובל מאד להשתמש במעקה נירוסטה למדרגות ולמרפסות, והם מהווים סיבות חשובות לפיהן הלקוח דל האמצעים בוחר נקודתית באותו מלון ומעדיפו על פני מלון זהה בסטנדרטים אך פחות מפואר. מעקות הנירוסטה יוצרות יוקרה והוד גם אם לבית יש מקום לשיפור מבחינת העיצוב.  

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009