מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

דבר מה שהם היו מעצבים בעצמם אם רק היו אוחזים בכישורים המקצועיים הדרושים. הבית המרשים שתכננה עבור משפחה צעירה באודים מוכיח את צדקת דרכה.הבית תוכנן במסגרת שותפות אייר אדריכלים.

כל מי שעבד עם אדריכלים יצירתיים יודע שבמרבית המקרים מתלווה ליצירתיות גם אגו לא קטן, עובדה המולידה, לעיתים תכופות, חריקות וקשיים במהלך העבודה. סוג קשיים זה, נחסך מלקוחותיה של נוימן. " בניה למגורים מעמידה את הלקוח במרכז. תכנון בית למשפחה מתמקד בעניין העיקרי של האדריכלות – הגדרת מרחב לאדם בתוך החלל.

נוימן, בוגרת ויצ"ו קנדה והטכניון ומרצה במחלקה לאדריכלים באקדמית ויצ"ו קנדה בחיפה.

פגישותיה הראשונות עם כל לקוח, מוקדשות לברור מעמיק של הרצונות והפנטזיות שלו.

נוימן מוסרת שאלון מפורט (ראו מסגרת בכתבה זו), עליו מתבקש הלקוח לענות, והוא משמש עבורה ככלי עבודה בסיסי, מעין "מפת הרצונות והצרכים" אליה יש להתייחס בתכנון הבית [טיפ לאדריכלים ]. על סמך התשובות לשאלון - אותו מכנה נוימן "פרוגרמה מילולית"- מכינה האדריכלית כמה סקיצות אותן היא מראה ללקוח, מהן הוא בוחר את האחת המתאימה לו.

בגישתה התכנונית מתייחסת האדריכלית לכל בני הבית, כולל הילדים, ולמכלול הצרכים בהווה ובעתיד. כל משפחה עתידה להשתנות עם הזמן, בין בהתבגרות הילדים ובין בהזדקנות ההורים, והבית אמור לתת מענה הולם לכל שלב בחיים. הפתרון הוא תכנון מבנה הניתן לשינוי בקלות יחסית, כשכל שלבי השינוי העתידי מתוכננים מראש.

נוימן, מאמינה נלהבת ביצירת קשר בין פנים לבין חוץ. לטענתה, "באקלים ובתרבות הים תיכונית החוץ חשוב לא פחות מהפנים" .

" בית נכון בעיני, אומרת נוימן, "הוא בית עם קנה מידה אנושי ופרופורציות הרמוניות, בית עם שימוש נכון בחללים, חומרים וצבעים, עם חלוקה יעילה לשטחים ולאזורים מוגדרים המאפשרים תפקוד יומיומי נוח ונעים. בית נכון, נותן מענה לצרכים הבסיסיים של דייריו ומספק להם מחסה, הגנה ובטחון וגם נוחיות, פרטיות, חופש ושייכות, תחושת ביתיות חמה ונעימה וגם הנאה אסתטית, רגשית ורוחנית"

הבית שתכננה נוימן באודים, עונה על כל אמות המידה הגבוהות, שהציבה נוימן לעצמה, והוא, ללא ספק, דוגמה הולמת לאדריכלים ל"בית נכון" המגלם בתוכו את האמת המקצועית של נוימן :

" האדריכלות שלי היא אדריכלות מודרנית מטבעה, המשתמשת בפונקציה, מבנה וחומרים בדרך ישירה ולא קישוטית. היא מתכתבת עם אדריכלות ים תיכונית מקומית, עם הבאוהאוס, ולפעמים גם עם השפעות נוספות, אבל משתדלת להיות מקורית ונקייה, ובעיקר אישית"



הבית הוקם על נחלה באודים ותוכנן עבור משפחה צעירה. הגדרת הצרכים, הרצונות והחלומות כללה ראייה לעתיד לצרכי המשפחה הגדלה, קשר חזק בין הפנים והחוץ וכן תיחום מדויק של חללים מוגדרים: פרטיים מול ציבוריים. הבית מאורגן סביב חצר פנימית, המוקפת בשני אגפים נגדיים, כל אחד מהם בצורת L. באגף אחד רוכזו כל הפונקציות הפרטיות, ובשני רוכזו הפונקציות הפרטיות. כך, הצליחה האדריכלית הנחשבת בשורה הראשונה באדריכלי ישראל ליצור מבנה אחד, שלם וקוהרנטי, ועם זאת לחלקו לשני אגפים שונים באופיים המחוברים באמצעות החצר הפנימית בה נמצאת דלת הכניסה הראשית, ושתי דלתות נוספות מהמטבח ומחדר המשפחה. הגינה הפנימית נסתרת מהרחוב ומעניקה תחושת פרטיות גם מתחת לכיפת השמיים. הבית בן 200 המטרים הרבועים פרוס כמעט כולו על מפלס אחד בקומת הקרקע. מרפסת מקורה הפונה למערב מתחברת לפינת האוכל ולמטבח. מרפסת נוספת הפונה למזרח מתחברת לחדר המגורים. שלוש המרפסות מאפשרות קשר הדוק עם החוץ בכל עונה ובכל שעה. חדר השינה של ההורים מופרד מחדרי הילדים ע"י חדרי הרחצה וחדר משפחה מרווח המשמש מקום מפגש ניטרלי לכל בני המשפחה המגיחים, איש איש, מחדר השינה שלו, שהוא מקדש של פרטיות.

חדר המגורים נמצא בחלל כפול בגובהו, ובקומה הראשונה עובר גשר המקשר בין המדרגות לבין חדר עבודה. גרם מדרגות חיצוני וגשר נוסף מובילים ישירות מהחצר אל חדר העבודה- מבלי שיהיה צורך לעבור דרך הבית- פתרון יעיל ונבון היכול לשמש כמשרד או כסטודיו אליו ניתן להכנס ישירות. דגש רב נתנה נוימן לפתרונות אחסון ושילבה שפע של גומחות וארונות דו- צדדיים.

גודלו ומיקומו של הבית השפיעו על בחירת הצבע החיצוני: מוקה- שמנת. צבע בהיר ומצטנע, הממתן את נוכחותו הבולטת של המבנה. באזורים הנסתרים מהרחוב, נוסף גוון כהה ונועז יותר: בורדו- חמרה המדגיש אלמנטים מבניים ויוצר הרמונייה ים תיכונית עם החזית הבהירה.

לתפיסתה של שרון נוימן, ובמסר לכלל האדריכלים, הצרכים והרצונות של הלקוח הם הבסיס לתכנון הבית. האגו של האדריכל, היא אומרת, אסור שישתלט על התהליך. נוימן פתחה שאלון פשוט אותו היא מעבירה ללקוחות ודרכו היא מנסה להבין את הרצונות, הצרכים והפנטזיות של מי שיגורו בבית שנים רבות.

להלן השאלות של נוימן, שאלות אותן גם אדריכלים וכל מי שבונה בית חייב לשאול את עצמו. לגזור ולשמור:

1. מה השטח הרצוי?

2. הגדרת תקציב

3. מה יחסכם להפניית הבית: אור, שמש, אוורור, גודל פתחים?

4. האם יש לכם העדפות סגנוניות?

5. האם יש לכם העדפות לגבי סגנון הגינה?

6. האם תרצו להסמיך פונקציות מסויימות בבית ואם כן, אילו ומדוע?

7. באיזו מידה יש לדאוג להפרדה בין הורים לילדים? ובעתיד?

8. איך צריכה להעשות חלוקת הפונקציות בין הקומות?

9. האם אתם מרבים לארח? מסיבות, ארוחות וכו''''? בחוץ או בפנים? עד כמה צריכה להיות הפרדה ברורה בין שטחים פרטיים לשטחי אירוח?

10. האם אתם מרבים לבשל?

11. איזה מטבח אתם מעדיפים? פתוח, פתוח חלקית, או סגור?

12. היכן אוכלים ארוחות יומיומיות?

13. מה צריכה להכיל המבואה?

14. לאילו צרכים ישמש חדר המגורים?

15. לאילו צרכים ישמש חדר המשפחה?

16. לאילו צרכים ישמש חדר העבודה?

17. לאילו צרכים ישמש המרתף?

18. האם בני הבית עוסקים בתחביבים הדורשים התייחסות תכנונית? (פסנתר, סטודיו, ציוד גלישה, שולחן ביליארד וכו'''')

19. האם יש צורך במקומות אחסון רבים?

20. האם יש צורך במקום למייבש כביסה/פתרון לתליית כביסה, או שניהם?

21. האם כל ילד צריך חדר רחצה צמוד?

22. מה צריך להיות בחדר השינה הראשי?

23. צבעים וחומרים איתם אתם מרגישים נוח:

24. גג שטוח או גג רעפים?

25. האם יש לכם חלומות נוספים לגבי הבית?

קחו בחשבון שלא הכל מתאים לכל דירה, ולכן שילוב של ארונות הזזה מעוצבים דווקא בדירות קטנות יכול להוות יופי של פתרון בתהליך העיצוב. מדובר בפתרון אחסון איכותי במיוחד שלא תופס המון מקום בחלל ומשתלב נהדר בחדרים קטנים בהם המקום מצומצם גם ככה.

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009