מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

בעוד אנו עוסקים בחלומות, יש העוסקים בהגשמתם. התואר "שוויץ של המזרח התיכון" ראוי להנתן לאמירות דובאי במפרץ הפרסי. מלון "בורג'''' אל ערב" הוא דוגמה מאלפת לכך ומוכר כסמל לאדריכלות ועיצוב פנים בקרב אדריכלים מפורסמים בעולם,מתכננים טיול בדובאי? "בורג'''' אל ערב" הוא המלון לשהות בו.

לו מנורת הקסמים של אלדין היתה מגיעה לידיהם של מתכנני מלון "בורג'''' אל ערב" ספק רב אם הם היו מצליחים ליצור באמצעותה יצירה מפוארת יותר מזו שהצליחו ליצור בכלים קונבנציונאליים יותר. מלון בורג'''' אל ערב נראה כאילו נלקח מאגדות אלף לילה ולילה ומצא עצמו שתול בהווה. המבנה המרהיב בצורת מפרש ענק הפרוש מעל למרחבים הים הכחולים, מתנוסס לגובה 321 מטר, גבוה יותר ממגדל אייפל ונמוך רק בשישים מטר מ"אמפייר סטייט בילדינג" בניו יורק. אם נוסיף לכך את העובדה שהקומפלקס כולו נבנה על אי מלאכותי במרחק 300 מ'''' מהחוף, יאלצו גם היותר ציניים שבינינו להודות שמזרח תיכון חדש הוא רעיון לא רע .

בורג'''' אל ערב הוא המלון הגבוה בעולם וצלליתו דמוית המפרש הפכה לסמל של דובאי, מונומנט אולטרה מודרני אשר חזיתו מרמזת על הנפלאות הממתינות לאורחים בין כתליו.

המלון הוא חלק מקופלקס בילוי ונופש הקרוי Jumeirah Beach Resort ומכיל גם פארק מים משוכלל ומלון נופש נוסף. השילוב בין טכנולוגיה מתקדמת לבין המסורת העתיקה של הכנסת האורחים הופכת את בורג'''' אל ערב לסמל המהות של דובאי, המשלבת בין חידושי ההווה לבין מסורות העבר. העובדה שהאזור כולו מבוסס בנפט אשר מחירו מאמיר מיום ליום, ודאי שאינה פוגעת ביכולת הפיננסית להקים פרוייקטים אדירים כמו בורג'''' אל ערב. חברת האחזקות "ג''''ומיירה" אשר המלון נמצא בבעלותה, שייכת לאיל ההון מוחמד עלי אלבר, אשר מחזיק באמצעות "ג''''ומיירה" מלון במנהטן, בונה מלון בשנחאי, ומתכנן להתרחב לסן פרנסיסקו,בייג''''ין, מיאמי, והאיים הקריביים...

בבורג'''' אל ערב, 202 חדרים וסוויטות, בגובה כפול בשטח הנע בין 170 מ"ר לחדרים הקטנים, לבין 780 מ"ר בסוויטות המלכותיות. לכל אחד מהחדרים חזית זכוכית לכיוון הים והם מכילים בתוכם פאר מדהים עתיר שיש, שטיחים יקרים, מראות, ריהוט מעוצב, קטיפה, עור ופסיפס עוטפים כל אורח באוירה קסומה ומאפשרים לו להרגיש, לפחות ללילה אחד, כמו הרון אל ראשיד, באחד מאלף ואחד הלילות, ואולי אף יותר מכך, כיוון שכל חדר מצוייד גם בכל אביזרי הטכנולוגיה העכשווית הכוללים מסכי פלזמה גדולים, די.וי.די, מחשב, חיבור קבוע לאינטרנט, פקס, מכונת צילום ושליטה מרכזית בתאורה ובמיזוג האויר.

כל הפאר הזה מחויר לעומת העיצוב הפנים המדהים, המוגזם והמסחרר התוקף את חושיו של האורח בשטחים הציבוריים: יש אשר יאהבו זאת ויש אשר יעוו את פניהם לנוכח אנדרטת הקיטש ויחפשו, לשווא, איזה רמז לאיפוק- בכל מקרה, שטחיו הציבוריים של בורג'''' אל ערב לא נועדו להיות רקע ניטרלי ושקט לפעילות האנושית המתרחשת בהם, הפאר הוא השחקן הראשי, ההגזמה היא הנורמה ולאורחים המסוחררים לא נותר אלא לשוטט בתוך התפאורה הפנטסטית ולהדחיק כל הרהור על מינימליזם. לובי בוהק ונוצץ בעל רצפת פסיפס בצהוב כחול ושחור, מוקף בעמודי זהב עצומי מידות וחלון זכוכית ענק משקיף אל מימי המפרץ,בעיצוב פנים מדהים נתקל גם בספא, מכון כושר, מסעדות: הכל מרוצף ומקורה בשיש ובפסיפסים, זהב וארגמן מכל עבר בתערובת סגנונותעיצוב פנים משלל תקופות ומקומות, עם בולטות מסויימת לסגנונות יווני קלאסי, רומי, מצרי עתיק, ואל לנו לשכוח את צרפת לפני המהפיכה.

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009