מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

שערים

 

שערים הם אמצעי מיגון לבית, לעסק לחניונים וכו''''. ישנם סוגים שונים של שערים המתאימים לפונקציות שונות: השערים נחלקים לשערים ידניים ושערים חשמליים, שערים מאסיבים וכבדים ושערים קלילים ועדינים. ישנם שערים שנפתחים כלפי מעלה , שערי  הזזה, שערים אוטומאטיים, שערים עם מנגנוני אבטחה מיוחדים, שערים אומנותיים שעליהם ציורים בעבודת יד או ויטראז''''ים מיוחדים.

 

שערים בנויים ממתכות שונות, מעץ וחומרים פלסטיים.  חומרים כידוע משפיעים על חזות השער ועל עמידותם לעומסי שימוש ולפגעי מזג אויר. שערים מלוחות עץ מתאימים לבתים פרטיים כיוון שהם משדרים משהו חם, שערי מתכת מתאימים גם הם לכניסות לבתים, משרדים או חנויות, וניתן להשיגם בעיצובים יפיפיים, בגווני מתכת טבעיים או בגוונים אחרים המתאימים למבנה.

 

שערים ממתכת הם הפופולאריים ביותר כיום שכיוון שהם חזקים ובעלי חזות מעוצבת ומרשימה. יש לבחור בין שערים בעלי כנף אחת הנפתחת הצידה לבין שערים המורכבים משני חלקים, שערים שיש להרימם או שהם נעים על מסילות הצידה.  האפשרויות כפי שאתם רואים הן רבות.

בכדי לבצע קנייה מושכלת של שערים לבניין, או לבית, יש לערוך רשימה של הפונקציות העיקריות החשובות לכם , רק לאחר מכן תוכלו להתאים לכך חומר ועיצוב.

כיום, בעידן המודרני, שערים רבים הן חשמליים, לעיתים הם מצוידים במתגי פתיחה הסמוכים אליהם ולעיתים ניתן לפתוח אותם באמצעות שלט רחוק. אתם יכולים להוסיף לשער חיישנים מיוחדים המזהים תנועה ונפתחים לבד.

שערים הם אביזר המצוי בשימוש תכוף , ויש לדואג לתקינותו. תחזוקה נכונה של שערים תמנע הוצאות מיותרות עבור תיקונים למיניהם.  כל סוגי העשרים אמורים לכלול מוצרי פרזול, כמו צירים ומנגנונים אחרים מחומרים שאינם מחלידים. שערים מעץ אמורים אף הם לעבור תהליכי תחזוקה כמו שימון וצביעה.

 

שערים איכותיים מגיעים עם תו תקן, ותעודת אחריות מקיפה. עליכם להקפיד ולדרוש אותה שכן רק היא תבטיח לכם שקט נפשי במקרים של תקלות- רצוי שהאחריות תהיה גם עבור תהליך ההתקנה שהוא חשוב לא פחות.

שערים חייבים להיות נוחים לתפעול של כל המשתמשים- אם מדובר בבית פרטי, הרי שגם ילדים קטנים אמורים לפתוח ולסגור את השער בקלות. לכן התאימו את כובד השער ואת מנגנון הפתיחה שלו לשימוש של כולם.

מחירם של שערי מתכת נקבע בכמות המתכת הדרושה, בעבודות ריתוך מיוחדות ליצירת עיטורים או פתחים, ולהוספה של אלמנטים כמו מנגנון אוטומאטי או חיישנים.

שערים חשמליים או ידניים לבית , לחניון, בניין, למפעלים ובלי עסק אחרים יש להתאים לסוג המפתח. לא כל שער יהיה יעיל- שער של חניון בניין עדיף שיהיה פשוט כמה שיותר ויכלול מנוף הרמה ומוט עבה ממתכת או פלסטיק עבה. ייתכן כי זער שכזה לא מספיק דקורטיבי, אך הוא ימלא אחר תפקידו בקלות ולאורך זמן.

 

שערים זקוקים לידיות – ידיות הן אלמנט קריטי בתפעול השער ולכן יש לבחור אותן בקפידה ולא להתחשב רק בעיצוב. אתם יכולים להתאים סוגים רבים של ידיות לשערים, החומרים, הצבעים ובכלל האפשרויות בתחום עצומות. גם כאן מומלץ מאד להתאים ידיות נוחות לשימוש שלא יחלידו ושלא יגרמו נזק לידיים.

 

שערים מברזל

 

שערים מברזל משמשים אותנו למגוון רחב של פעולות ביום יום. הם מגינים על הבתים שלנו, מאפשרים לחניונים בתשלום אליהם אנו נכנסים – בקרת כניסה ויציאה, ומאבטחים אותנו כאשר אנו מגיעים לעבודה במתחם תעשייה סגור. שער הברזל הוא שער חזק במיוחד כאשר סוג הברזל הוא ברזל מגולוון. שער שכזה לא ניתן להריסה בשום צורה, והוא מבטיח את שרידותו לשירות הלקוח לזמן ארוך ביותר. שערים מברזל מתחלקים לשערים ידניים וחשמליים. במאמר שלפניכם נפרט אודות כל שער ושער, תוך הצגת נתונים חשובים לבדיקה בטרם הרכישה.

 

סוגי שערים מברזל המופעלים על ידי מנוע חשמלי

 

שער ברזל כנפי

 

שער הברזל הכנפי יכול להיות חד כנפי או דו כנפי. עבור שער שכזה חובה להצטייד במשקופי דאבל טי להחזקת שער ומניעת שקיעתו כלפי מטה. כמו כן, חובה לרכוש שערים אשר יש ביכולתכם לספק מקום לפתיחה מקסימלית שלהם. במידה וגודל המפתח שלכם גדול אך אין לכם מקום לספק גודל פתיחה אשר נדרש לכם, תצטרכו להצר את המפתח על מנת שיותאם שער בטיחותי.

 

שער ברזל קונזולי

 

שער ברזל המשמש בעיקר בניינים רבי קומות כאשר נכנסים לחניון הבניין. זוהי קורה שנכנסת לתוך מגרעת ויוצאת ממנה בעת הסגירה. שערים קונזוליים גדולים מאלו הם שערים עם עמודי ברזל המקבילים לפלטה. הם יכולים להיות קטנים – לשימוש חצרות של מפעלים או גדולים – עבור כניסה לישובים מבודדים. שערים שכאלו פועלים על ארבע גלגלים המחוברים לסט של מסילות ברזל מדגם ST-52עבור אורך 6 מטר, ו- ST-20, ST-35עבור אורך 3 מטר. אלו הם שערי הזזה אשר נעים באיטיות בעת הפתיחה. בשל כך שמדובר בשערים כבדים מאד נדרשת תנועה איטית ככל הניתן על מנת לעמוד בדרישות התקן ולבלום את השער ידנית במקרה הצורך.

 

 

 

 

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009