מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

פרגולות

 

פרגולות הן אביזר פונקציונאלי בעל ערך דקורטיבי גבוה. פרגולות הם סוג של סוכך שניתן להתקין בחצרות, מעל חלונות גדולים, על גגות ובכל מקום שדורש פתרון הצללה או מתור מגשם. פרגולות כיום הן משוכללות יותר, בעלות עיצובים מיוחדים ומתאימות לכל סגנון .
רצוי לרכוש סוככים רק לאחר שכל החלל או החצר מרוהטים זאת מהסיבה שפרגולות הן פריט גדול ודומיננטי ויכול להשפיע מאד על החזות הכוללת.  פרגולות הן אלמנטים מעולם ההצללה ולכן בתהליך התקנתם יש לקחת בחשבון את כיווני השמש. חשבו על השימושים הרווחים והריאלים שיהיו לפרגולה והתאימות אותה לצרכים אלו.
פרגולות עשויות מחומרים מגוונים, בניהם : עץ,אלומיניום, שילוב של מתכות וטקסטיל, חומרים פלאסטיים ועוד. פרגולות מתאימות לריהוט הביתי לסוככים ולריהוט מקומות ציבוריים כמו מסעדות, בתי קפה, חצרות אירועים, חנויות וכל מבנה הדורש סוכך.
פרגולות כפי שציינתי באות בגדלים שונים, וכאשר אתם מתכננים רכישה עליכם לקחת בחשבון שני פרמטרים חשובים. האחד: גובה ורוחב המתאימים לכם, עוצמת רוחות אפשרית וחומרים שמשפיעים על אווירה.
פרגולות העשויות עץ הן הרווחות ביותר כיון שהן מייצרות אוירה ביתית- אם הפרגולה גדולה דייה וממוקמת בחצר הבית , היא יכולה לשמש כמעין חדר נוסף היות שניתן למקם מתמחיה ריהוט גן. פרגולה מאסיבית וצפופה יכולה להיות המשכו של חדר- הדבר מתאים לבתי מלון, ובתים פרטיים בעלי שטח גדול.
שימו לב, ככל שפרגולות  רחבות יותר, כך
הסוככים
השטח המוצל שהן יוצרות גדול יותר, וככל שהגג שלהן גבוה יותר, כך מתאפשרת זרימת האוויר חופשית יותר. כמו כן, עליכם  לקחת בחשבון את עוצמת הרוחות והגשמים בעונת החורף כיוון שהפרגולות אמורות לעמוד בתנאים אלו.
קיימים סגנונות רבים לפרגולות, וקיימות גם אופנות וטרנדים: פרגולות מגיעות במספר סגנונות , למשל: הפרגולות עצמאיות שהן בעלות גג אשר נתמך על ארבעה עמודים, או  פרגולות בהן צמודה דופן אחת לדופן השנייה אשר נשענת על עמודים. קיימות גם פרגולת שדופן אחת שלהן צמודה למבנה ואילו הדופן
שנייה נמתחת בעזרת כבלי-מתיחה.
 
לפרגולות יכולים להיות קווי המתאר ישרים, מעוקלים או מפותלים, כיום ניתן ליצור כמעט כל
צורה מכל חומר. כיום אתם נהנים מפרגולות בעלות גג עגול, קשתי, ריבועי ומשולש.
חומרי הגלם המשמשים ליצירת פרגולות כולל: בלוקים מטויחים בעלי חיפויים מסוגים שונים, אדני רכבת למראה כפרי וטבעי, עץ אורן בגוון טבעי או בגוונים בהירים, מוטות במבוק, ברזל, בדים קשיחים ועבים ועוד.   לכל חומר יתרונות וחסרונות ויש להתאימו לאופי השימוש, למיקום ולסגנון העיצוב הנדרש.  
פרגולות מעץ הן הפופולאריות ביותר, והמהוות סוככים נאים יותר תודות למראן הביתי ולמחירן היחסית זול, אך קיימות גם פרגולות אלומיניום, שנהנות מקווים עדינים והן חזקות ואינן דורשות תחזוקה שוטפת.
פרגולות שבונים מאדני
רכבת
, הן בעלות חזות מרשימה ומתאימות לטרנדים עכשוויים, הבעיה היחידה היא שלעיתים קשה להשיג קורות ארוכות מספיק.
פרגולות כמו כל רהיט אחר יש לתחזק מעת לעת- תחזוק קבוע יבטיח את תקינותן לשנים. אם מדובר בפרגולות עץ על סוגיו השונים, דאגו למרוח אותו בשנים המונעים את התבלותו. פרגולות מחומרים מתכתיים כמו ברזל, מצריכות גם הן טיפול כמו צביעה או מריחת שכבה של חומר למניעת היווצרות חלודה. פרגולות מאדני רכבת, הן העמידות ביותר ואין צורך לתחזקן כלל.
לסיום: אל תשכחו להוסיף לפרגולה מרזבים משני צידיה, אחרת מי גשמים או ממטרות פשוט ישפכו מכל עבר.

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009