מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

גבס: כל יתרונות קירות הגבס

 

 

גבס הוא  חומר שניתן לעבד אותו לכדי מוצרים רבים, כמו קירות, רהיטים , נישות ועוד. שימושי הגבס הולכים ומתרחבים ככל שטכנולוגיות הייצור מתפתחות. קירות גבס הן אחד מיישומי הגבס ועל כך נרחיב בכתבה זו.  קירות גבס עשויים למעשה מלוחות גבס המפרידים בין חללים או שיוצרים חיץ בחלל גדול אחד שקיים צורך לחלקו . קירות הגבס בנויים מלוחות גבס אשר מחוברים לרצפה או לתקרה על-ידי פרופילי פח ומסלולי מתכת אשר יחדיו יוצרים את המסגרת שאליה מחברים את לוחות הגבס באמצעות ברגים. קירות גבס הם אלמנט פונקציונאלי אך גם עיצובי שקל מאד להקימו . קירות גבס קלים מאד לבנייה והתקנה בחללים קיימים או בתהליך בנייה של מבנה. קירות גבס מצטיינים ביכולות בידוד מרעש ובידוד תרמי . קירות גבס יכולים להיות פשוטים וחלקים או להכיל בתוכם נישות דקורטיביות להצבת חפצי נוי או מכשירים חשמליים. מה שיפה בקירות גבס הוא שניתן לבנותן באופן המדויק ביותר מבחינת מידות וצורות כך שיתאימו באופן מושלם לחלל הו הם מוצבים. קירות גבס אינם נראים כמו תוספת חריגה אלא משתלבים באופן הרמוני בחלל בו הם מותקנים. קירות גבס זולים מקירות בטון, ואינם יוצרים לכלכוך רב בתהליך הרכבתם במבנה. עובדה שובה נוספת היא שקירות גבס הם למעשה חסינים לאש, ולכן נחשבים לבטיחותיים במיוחד. בכל זאת  נזכיר את החיסרון שלהם שהוא למים ורטיבות. קירות הגבס רגישים למים , ואם יבואו איתן במגע רב הם יתנפחו. חסרון נוסף שראוי לציינו הוא שקירו תגבס יושבים על קונסטרוקציה חלשה יחסית, הגבס מולבש על שלד פלדה דק. בשל היותם של קירות הגבס מבנה יחסית חלש, לא תמיד ניתן הם יכולים לשאת משקל של ארונות קיר או של חיפוי שיש. כל שאם אתם מעוניינים להתקין על גבי קירות הגבס ארונות או להציב טלוויזיה יש צורך לערוך מעו שיפורים וחיזוקים מיוחדים למבנה המתכת , כך שיוכל לתמוך במשקל הכבד.
קירות גבס הם אפשרות נהדרת לעצב את הדירה מבלי להוציא הרבה כסף. הקירות זולים יחסית וניתן לעצב את החלל באופן מסוגנן מעניין, שאינו מבנה קבע, אלא שניתן מידי כמה שנים לחולל בו שינויים. באמצעות קירות גבס ניתן קלות לשנות את המפרט הטכני של חלל הדירה או המשרד. קירות גבס יכולים לשמש כתעלות הסתרת צנרות וחוטי חשמל. ובכך ייתרונם. הם מבודדים נהדר מרעש כך שקולות שמפיקה צנרת כזו או אחרת פשוט אינם נשמעים. דרך קירות הגבס ניתן גם להעביר את כל אינסטלציית החשמל באופן חבוי, ואף להתקין על הקירות גופי תאורה בצורה פשוטה ונוחה. לרשותכם קירות גבס דקים במיוחד המשמשים בעיקר לבנייה של משטחים עגולים. קירות גבס מאפשרים בעזרת משחק תלת ממדי ליצור מדפים  מובנים, מעמדים לכריות שתשמשנה כורסאות, להנמכת קירות, ליצירת חלל בו ניתן להכיל מערכות בניין, מנהרות של מיזוג אוויר ועוד.
קירות גבס הן אפשרות טובה וזולה  לממש את ‏הפנטזיות הפרטיות שלכם לבית חלומותינו.  ‏ קירות גבס נתפסים כאפשרות מצוינת לחולל שינויים משמעותיים בעיצוב החלל. ישנם אנשים מעדיפים דווקא קירות גבס  ,‏בעיקר מתוך הבנה שניתן להסירם בכל עת במהירות, ולשנות בפשטות את המפרט הטכני של החללים הפנימיים ‏בתוך המבנה. אנשים רבים נוהגים להפוך  הופכים דירה של 3 חדרים למשל  לדירת 4 חדרים באמצעות הוספת קירות גבס. 

‏‏יתרונות קירות הגבס אם כן מצויים בהיותם חומר מבודד מרעש חום וקור, ולמעשה מבנים חמים בחורף, קרירים בקיץ ושקטים כל השנה. טכנולוגית ייצור ‏של קירות הגבס מאפשרת לתכנן את מידת הבידוד בקירות. קירות גבס ‏הם חומר בטוח שאינו מכיל בתוכו חומרים רעילים.

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009