מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

כספות

 

כספות הם המפתח לשמירת והגנת הרכוש שלנו והחופש להתהלך חופשי בבית או ברחוב עם הגנה מפני גנבים או שודדים. המילה הגנה היא מילת מפתח כאן, הדמוקרטיה יש מנגנוני הגנה רבים לאזרח ביניהם חופש הדיבור למשל. חופש הדיבור הוא הזכות לומר הכל כולל הכל, מה שאנחנו חושבים על הממשל שלנו, מתסיס ומרגיז ככל שיהיה, הוא סלע התשתית של הדמוקרטיה בארץ ובעולם. במקרה של ארה"ב למשל מדינה זו לא הוקמה במהלך דיון מנומס סביב השולחן, היה צורך במהפכה. שאגות ההמון, ההפגנות והמאבקים הפוליטיים המתמידים שומרים על הגינות כאומה והאזרחים שומרים על עצמם כמו על כספות כאומה נזילה, מסתגלת ומשתנה.

 

‏כספות שומרות בתוכן עמוק בתוך כספות המון סודות, ולעיתים כספות נפרצות. לרוע המזל, חברות רבות עדיין לא למדו את הלקחים שהאבות המייסדים של ארה"ב מייסדי הדמוקרטיה היטיבו כל כך לדעת, וסבלו קשות מחילוקי דעות מחניקים ומעידוד צייתנות עיוורת ונוחה. ‏לואיס ברנדייס, השופט המבריק בבית המשפט העליון, השמיע פעם משפט שראוי לשמור בתוך כספות לדורות הבאים שכל מנכ"ל חייב לתת עליו את הדעת: "האנשים שהביאו לנו את העצמאות, לא שיבחו את הסדר על חשבונה של החירות". אם נשנה קצת את המילים ל: "האנשים שהביאו לנו את העצמאות, לא שיבחו את הסדר על חשבונה של החדשנות", והנה הגדרתם את הבעיה עם בוסים של חברות גדולות, חובבי סדר וחרדי חידושים ואוצרי כספות למיניהם.

השופט לואיס ברנדייס לא הסתפק בסדר של שמירת כספות משודדים אלימים לעומת חירות של שוק חופשי. "האיום הגדול ביותר על החירות", המשיך ואמר, "הוא אנשים הקופאים על השמרים" בדיוק כמו כספות סגורות ומסוגרות. גם הערתו זו של השופט לואיס ברנדייס מתאימה להפליא לאחד מעמודי התווך של חוליי החברות המודרניות שהם: עובדים הקופאים על השמרים, שאינם רשאים להפעיל את מוחותיהם ואת לבבותיהם וסוגרים אותם בתוך כספות , ואת תאוותיהם ואת מוזרויותיהם גם אותם הם סוגרים בתוך כספות בשירות החברה שלהם והשומרים גם את דעותיהם בתוך כספות, כספות הנעולות לתמיד. ‏השתקת ביקורת בתוך כספות כבר קטלה חברות רבות. הניסיון בחדרי מועצות מנהלים גדולים באמריקה הוא של אי של שלוה בעיצומה של סערה, התכחשות הגובלת בשערורייה לעומת המהומה השוררת סביבם. כספות סגורות שאין בתוכם כלום.  

 

‏חופש הדיבור כמו שמירת כספות משודדים אלימים הם מתת יקרה ועדינה מאוד מבט חטוף בחדשות הערב יוכיח זאת, שראוי להילחם למענה הן בתוך המערכת הפוליטית והן בעולם החברות האמריקני. קיימות אפילו חברות צעירות מעמק הסיליקון הנתקפות הסתיידות עורקים כמעט בן לילה מפני שדיכאו את הזכות להפגין אומץ לב מול חופש הביטוי והניסיון לפגוע בו כמו כן אל מול שמירת כספות משודדים אלימים שמאיימים לקחת את רכושינו שנאסף בעמל רב איתם למקום לא ידוע.

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009