מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

חלון- כל חדר והחלון שלו

חלון הוא סוג של מפתח העונה על מספר דרישות. חלונות הפכו עם השנים לפריט עיצוב שאינו נופל בחשיבותו מפרטי ריהוט דומיננטיים אחרים. החלון נלקח בחשבון כמשפיע עיקרי על עיצוב קירות הבית ובתהליך הבניה עלינו לתת על –כך את הדעת.  לכל חדר החלון שלו. חלון בבית יכול לעטות על עצמו חזות מודרנית או עתיקה, כפרית או פשוטה ופונקציונאלית. החשוב מכל הוא שהחלון יתאים לחח בו הוא מצוי ויהיה נוח לתפעול וניקוי. רצוי מאד לערוך  אפיון מדוייק של הפתחים השונים והוא שיקבע את כמויות האור והאוויר שייכנסו בפועל  דרך החלון . חלון הוא גם אמצעי לחסכון באנרגיה, חלון שיכניס שמש רבה חוסך לכם הדלקה של מנורות.  

כל חדר והחלון שלו: בבואכם לתכנן את מערכת החלונות או את החלון הבודד בחדר מסויים חשבו על ניצול מקסימאלי של אור ורוח. בחדר ילדים, רצוי שיהיו חלונות קטנים יחסית שיעזרו באוורור ויכניסו אור אך לא יהיו דגולים במידה שמהווה סיכון של נפילה. לחדר ילדים  מתאים חלון הזזה כיוון שהוא נוח לפתיחה וסגירה, וניתן לשלוט על גודל הפתח. חלון הזזה טוב גם משום שהוא אינו תופס הרבה מקום בעת פתיחתו , כיון שהכנף שלו נכנסת לגומחה בקיר. חלון הזזה, אינו מפריע לתנועה חופשית בחדר ולא לרהיטים המצויים בו.  חלון הזזה בחדר ילדים, חלקו תמיד נשאר סגור, כלומר מספק לכם רק כמחצית מיכולתו. וזה אולי החסרון היחיד . יש באפשרותכם להתקין חלון בשיטה חלופית כשהכוונה היא בניית חלון ציר מסוג "דריי קיפ", שהיתרון הגדול שלו הוא שיש לו רמת איטום גבוהה ושני מצבי פתיחה. לחלון מסוג זה יש אפשרות למצב פתיחה חלקית בזווית, כאשר החלון כלל לא תופס מקום בחדר ועדיין מאפשר את אוורורו . מצב הפתיחה השני של חלון מסוג זה הוא שהחלון בנוי על  ציר צד בזוית של 180 מעלות. החלון מאפשר מעבר מלא של אוויר, אך תופס מקום בחדר. 

חלון המותקן במטבח הוא בעל חשיבות רבה, כיון שמטבח שאינו מאוורר או מואר דיו אינו נעים לפעילות שוטפת , והאויר הדחוס בריחות מגיח לשאר החדרים בבית ונספג בבגדים וברהיטים . חלון מטבח רצוי שיהיה ממוקם קרוב לכיריים כך שאדי הבישול וריחות הטיגון יתנדפו ממנו במהירות וביעילות. חלון מטבח אינו חייב להיות גדול במיוחד אם אין לכם די מקום בבית , ולכן חשוב יותר המיקום שלו. למטבח מתאימים חלונות הזזה שכנפיהם אינם נכנסות פנימה ותופסות מקום. לרוב על חלונת אלו לא מותקנים וילונות, אלא משתמשים בפתרונות הצללה מסוג אחר כמו תריס הזזה. חלון הממוקם במטבח נוטה להתלכלך בשמן וכתמי מזון, ויש לדאוג כי יהיה עשוי מחומרים שניתן לנקותם גם בחומרים אגרסיביים וסקוצ''''ים.  חלון של חדר אמבט, הוא עניין של בחירה . בבתים גדולים  בעלי מפתחים גדולים במיוחד ניתן לבנות חלונות שמהם ניתן לראות נוף והם גדולים ומכניסים הרבה אור ואוויר. בבתים בעלי מפתחים קטנים, חשיבות החלון גדולה במיוחד. זכרו כי חלונות אלו חייבים להיות עשויים מחומרים שאינם נפגעים בקלות מטיבות ומים ואינם מייצרים חלודה. חלונות אמבט שאינם מתוכננים נכון יכולים לגרום לכך שבאמבט יווצר טחב על הקירות. חלון אמבט צריך להיות מזכוכית מט שתכניס או ושלא ניתן יהיה לראות דרכה. קיימים שני סוגי חלונות שמתאימים במיוחד לאמבט: הראשון הוא חלון משתפע שנפתח בשיפוע עד 80 מעלות ויכול לעצור בכל נקודה לאורך פעולת הפתיחה. החלון השני הוא דריי קיפ, שיש בו שני מצבי פתיחה. 

חלונות סלון הם עניין עיצובי וכיום נהוג שלא להתקין עליהם ווילונות, כך שהם חשופים לגמרי. חלונות סלון הם המפתח שמכניס הכי הרבה אור ואוויר צח לבית, אך בשל גודלו יכול גם להכניס רעשי רחוב, לכן רצוי שיהיה מאביסי ובעל פתרונות איטום קור חום ורעשים.   

כיצד לבחור חלונות עץ איכותיים?

חלונות עץ שימשו כחלונות בתפוצה רחבה עד להפצת חלונות האלומיניום לשימוש נרחב. יחד עם זאת כיום – חלונות עץ עוצבו והוקצעו באופן חדש אשר לא היה מוכר בעבר. חלון העץ מופיע בשלל גוונים מן הבהיר ביותר ועד להכי כהה. צורות הפרופיל אינן בהכרח מלבניות. ניתן למצוא היום חלונות עץ עם פרופילי גליל ואפילו עם פרופילים של מצולעים נדירים כמו טרפז או דלתון כך שהקדקוד נמצא בקצה החלון. להלן מספר עצות איכותיות שיסייעו לכם לדעת כיצד לבחור חלונות עץ איכותיים במיוחד אשר ישתלבו היטב עם מראה הבית שלכם ויצרו את נוסחת הבידוד המושלמת עבור המרחב הביתי.

בחרו את הזכוכית המתאימה לחלון

ללא ספק, אחד השיפורים הבולטים בחלונות העץ הוא המגוון הרחב יותר ממנו ניתן לבחור זכוכית. אם בעבר הייתה זו פלטת הזכוכית הבודדת ששימשה לאיטום החלון, היום ניתן לבחור זכוכית מחוסמת ואפילו זכוכית תלת שכבתית. זכוכיות אלו אטרקטיביות במיוחד עבור חלון העץ – שכן כחומר גלם הרגיש להשפעות הסביבה הוא עלול להכניס משבי רוח והשפעות חום וקור לביתכם. הזכוכית המשולשת או המחוסמת מבודדת נסיונות אלו והופכת את חלון העץ לחלון איטום שווה ביצועים לחלון האלומיניום ואף   יותר מכך. ככל שאיכות הזכוכית שלכם תהיה טובה יותר ובעלת שכבות רבות יותר – כך איכות הבידוד האקלימי תשתפר. למותר לציין כי הדבר ישפיע גם על הבידוד האקוסטי מרעשי סביבה.

פרטים חשובים שיש לבדוק בדגמי חלונות לפני הרכישה

חשוב להתאים את החלון לבית בו הוא מוצב מבחינת מידות ועיצוב. כן, חשוב לבדוק שעל החלון מופיעה תווית תו התקן שהוא מאושר על פי תו התקן הישראלי המקומי. כמובן שמומלץ להתחקות אחר מנגנונים חדשים שהומצאו לחלון – ידיות פרזול עתיקות, מנגנון פתיחה או סגירה מתוחכמים, ועוד.

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009