מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

חלון- התאמה לפתחי הבית השונים

 

חלון הוא פתרון סגירת מפתחים. חלון יש להתאים למפתחי הבית השונים מבחינת המיקום, הסוג,  המידות והסגנון . חלון הוא  אלמנט שי לתת לו את הדעת באופן מעמיק כבר בשלבים הראשונים של תכנון הבית או החלל . יש לערוך אפיון נכון של הפתחים השונים שיקבע את כמויות האור והאוויר שאמורים להיכנס דרך החלון  את רמת החיסכון באנרגיה, את מידת הנוחות בחדרים וכן ן את מראה הבית מבפנים ומבחוץ.

התאמת החלון על-פי צרכי החדר:

כאשר אנו ניגשים לתכנן חלון מסוים אנו חושבים על האפשרות ליהנות  מאור טבעי ולקבל אוורור מקסימאלי. 

חלון בחדרי שינה של ילדים :  חדרי ילדים הם לרוב חללים יחסית קטנים ומאוד פונקציונאליים. בחדרים אלו מומלץ להתקין חלון הזזה. היתרון בחלון הזזה, שאין הוא תופס מקום רב בחלל החדר כך שאינו מפריע לתנועה או לרהיטים. החיסרון היחיד שיש לחלון מסוג זה הוא שחלקו תמיד נשאר סגור. חלון ההזזה  אם כן מספק לכם 50% של פתח אויר. במידה שאתם בוחרים בסוג חלון זה , יש  לתכנן אותו כך שפתח האוויר הסופי יהיה גדול מספיק על מנת לאוורר את החדר. 

קיימת אפשרות חלופית והיא בניית חלון ציר מסוג "דריי קיפ", שיתרונו בא לידי ביטוי ברמת האיטום הגבוהה שלו ובכך שיש לו שני מצבי פתיחה. מצב ראשון הוא פתיחה חלקית בזווית, אשר בה החלון לא תופס מקום בחלל ומאפשר אוורור של החדר,  ואילו המצב השני הוא שהחלון יהיה על ציר צד בזוית של 180 מעלות. כלומר, החלון מאפשר מעבר מלא של אוויר, אך תופס מקום בחלל החדר. 

חלון מטבח: לחלון זה חשיבות רבה, כיוון שהוא אמור לספק מענה טוב לבעיית אדי בישול, ריחות חזקים, חום כתוצאה מאש הלהבות ועוד.  מומלץ להתקין במטבח חלון הזזה  שלא יתפוס מקום רב. זכרו כי חלון מטבח נוטה להתלכלך באופן מהיר על-ידי שמן שמותז לעברו, וכתמי מזון שונים. לצורך זה קיימים פתרונות ידידותיים לניקוי יעיל וקל של זגוגיות החלון.  כיום קיים  חלון הזזה מיוחד למטבח אשר נפתח גם כחלון ציר לצורך הניקוי של הצד החיצוני. 

חלון חדר האמבט: ייחודו של חלל זה  הוא שאנו רוצים  שהוא יספק אוורור טבעי מבלי לפגוע בפרטיות . בחלון אמבט מומלץ לשלב זיגוג חלבי. קיימים שני סוגי חלונות שמתאימים במיוחד לאמבט: הראשון הוא חלון משתפע שהוא חלון נפתח בשיפוע עד 80 מעלות ויכול לעצור בכל נקודה לאורך פעולת הפתיחה. החלון השני הוא חלון דריי קיפ, שיש בו שני מצבי פתיחה. 

חלון כפתרון הצללה: מטרת חלון היא להעניק הצללה מקרינת השמש ולהפחית בכך את עומס החום בבית. בחלון אלומיניום למשל, ניתן לשלב תריסי אלומיניום שהם  חלק אינטגראלי מגוף החלון. כיום , לכל סוג חלון ניתן להתאים מסגרת תריס העשויה מאותו פרופיל שממנו מיוצר החלון וכך לקבל עיצוב אחיד בעל ערך אסתטי רב.  

חלון בסלון: חלון זה בדרך כלל רחב וגדול משמעותית מהחלונות האחרים בבית- חלון גדול חייב להיות נוח לפתיחה, להזזה ולניקיון . חלון בסלון חייב לשמור על מסוגלות איטום גבוהה במיוחד, הן מרעשי הרחוב והן מקור או חום. חלון בסלון מגיע בעיצובים מרהיבים שמתאימים לכל סגנון וקו עיצובי בו תבחרו.

 

ניתן לבחור חלונות הזזה אלגנטיים או חלונות בסגנון עתיק ואמנותי. בחירת חלונות הזזה כמו לוויטרינה בסלון ליציאה למרפסת או לגינה, היא בחירה לא פשוטה. יש לבצע סקר שוק, וכן סקר של אנשי מקצוע ויצרנים של חלונות הזזה. חלונות הזזה, יכולים לתת מענה מצוין להפרדה בין חללים שונים בבית. היתרון בחלונות  ההזזה, שהם עשויים מזכוכית וניתן להשקיף בקלות לנוף הנשקף מהמרפסת או מהגינה.  האווירה שנוצרת באמצעות התקנה של חלונות הזזה, היא אווירה מיוחדת. חלונות אלה הם מאוד שימושיים והם חוסכים לנו המון מקום.

 

להרגיש כמו ביפן באמצעות חלונות הזזה

 

בבתים ביפן, ניתן לראות גם בפנים הבית את הפרדה של החללים השונים באמצעות חלונות הזזה בעיצוב יפני מיוחד. ההרגשה הא אוריינטלית, אך הוכל כמובן תלוי בעיצוב המיוחד של חלונות ההזזה שתבחרו. גם במשרדים, ניתן למצוא הרבה סוגים של חלונות הזזה, שמיועדים להפריד בין המשרדים והחללים השונים. תוכלו למצוא, מגוון של דלתות וחלונות הזזה בכל מיני מגזינים לעיצוב הבית ובאולמות התצוגה של יצרני אלומיניום המתמחים אף בייצור של חלונות או דלתות הזזה למטרות השונות. תוכלו גם לקבל ייעוץ מאיש מקצוע בתחום ואולי אף להזמין אותו לביתכם, על  מנת שיוכל לתכנן לכם חלונות הזזה מושלמים ואף לקבל הצעת מחיר ממנו.  ניתן למצוא ולהתאים את חלונות ההזזה על פי צבעי שאר החלונות שלכם, במידה והחלטתם להחליף דלת הזזה או חלון כזה ומרפסת או ליציאה לחצר הבית מהסלון. יש לברר בכמה בתי עסק שמייצרים חלונות הזזה, ולבחון את המוניטין והמקצועיות של בית העסק, כי לא בכל יום מחליפים חלונות הזזה בבית.

 

 

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009