מפתחים
פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם כאן
                     
                     
                   

גדרות: כל הטיפים החשובים בבניית גדרות

 

בבתים רבים מותקנת גדר שמטרתה למנוע כניסה או יציאה של גורמים לבית. כיום קיימת הקפדה רבה על החומרים מהם בנויות הגדרות ועל העיצוב שאמור להשתלב באופן הרמוני עם שאר האלמנטים החצר. גדרות הן אלמנט ריהוטי המשלב בין חומרים שונים והן דורשות התמחות אמיתית של בעלי המקצוע. גדרות אמורות להחזיק לאורך זמן רב ולכן חשוב מאד להקפיד על רמות הגימור ועל תחזוק נכון. גדרות מתאימים לפי הצרכים המיוחדים של בעלי הבית ולא רק לפי סגנון עיצובי. כך שיש לתת את הדעת לכך בטרם התחלתם את תהליך החיפוש. לאחר שהגדרתם את הצרכים המיוחדים שאמורה לספק הגדר, וקראתם מעט על סוגי החומרים הקיימים , אתם יכולים להתחיל ולתכנן את הקנייה.

בכתבה זו נפרוש בפניכם את עיקרי הנקודות לתכנון ומחשבה בתהליך בניית הגדר.


השלב הראשון בתכנון גדר הוא למדוד את שטח האזור לגידור בכדי למנוע פלישה של הגדר לגינות או לשטחים של אחרים, בנוסף עליכם לברר עם הערייה אם קיימים הגבלים על הקמת גדרות במקומות מסויימים.

סוגי הגדרות: גדרות ניצן לבנות מומרים שונים כמו אבן, ברזל, עץ, פלסטיק ועוד. אחרי שהחלטתם על החומרים והעיצוב של הגדר, בררו את נושא התחזוקה.  לכל סוג חומר המשמש גדרות צורת תחזוקה שונה . גדרות עץ, למשל שהן ללא ספק הפופולריות ביותר הדורשות את רמת התחזוקה הגבוהה ביותר

יש לבדוק כיצד  יראו הגדר והשער הן מבפנים והן מבחוץ. קיימות  גדרות שרק צד אחד שלהן בעל מראה אסתטי בעוד הצד השני נראה פשוט וללא כל גימור.

את הגדר שבחרתם לקנות יש להתאים לפונקציות אותה היא אמורה לשרת: לשלוט ביציאת ילדים מבוקרת, למנוע מבעלי חיים לברוח, וכמובן להיות נוחה וקלה לפתיחה וסגירה מאסיביות . רמת הצפיפות של מרכיבי הגדר תשפיע על יכולתה לשלוט בכל הגורמים שהזכרתי.  

גימורי גדרות: יש להקפיד ולדרוש מהחברות המתקינות את הגדר לסיים את כל הגימורים, הליטושים והגילוונים לפני תהליך ההתקנה , זאת מכוון שכשהשער או הגדר כבר מותקנים קיים קושי רב לבצע גימורים בפינות ובצדדים.

רצוי לדרוש חיזוקים מיוחדים של השערים. השערים הם כאמור יחידות כבדות אשר  דורשות חיזוקים מיוחדים. חיזוק נאות לגדר יפחית משמעותית עיקומים ושקיעה לאורך זמן.

גדרות/גדר יש לבנות כשהן אינן צמודות מידי לקרקע . צמידות לקרקע למעשה פוגעת באורך חייהם עקב תהליכי רקבון מואצים וחדדירה מתמדת של חרקים ומזיקים שונים.

הרווח המומלץ הוא כ 3 ס"מ בין הקרקע לבין הגדר תוך לקיחה בחשבון שעם הזמן תתחולל שקיעה מסויימת.

גדרות שחלקן העליון העליון משופע או מעוגל הן עדיפות כיוון שכך תמנע הצטברות של מים חלודה רקבון.

מפתחים | אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים | דלתות פנים
  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל מפתחים © 2009