פורטל הדלתות, חלונות והמפתחים המוביל בישראל
דף הבית עיצוב הבית עיצוב פנים אדריכלים מעצבי פנים פרסם באתר אודותינו
דלתות פנים דלתות כניסה חלונות פרזול פרגולות אלומיניום
סורגים גדרות שערים דלתות תריסים בית חכם
סוככים מחיצות ברזל אזעקות כספות מיגון
 
אלומיניום

אלומיניום ושימושיו השונים

ג'וני בן נעים
פורסם: 22/06/09 15:18

מאמר זה שייך לקטגוריית אלומיניום

מתכות הם יסוד מצוי בעולם מאז ומתמיד. ומאז ומתמיד האדם מעבד את המתכת לטובת הצרכים שלו.

אם ננסה לחשוב מהי המתכת בה אנו עושים את השימוש הרב ביותר כנראה שמיד נחשוב על הברזל.

אבל זו טעות. דווקא מתכת אלומיניום היא זו שאנו עושים בה את השימוש הרבה ביותר.

 

אלומיניום כשלעצמו היא לא המתכת האידאלית לעבודה וזאת כיוון שיש לה חוזק מתיחה נמוך. כלומר, בקלות המתכת מאבדת את צורתה הקשיחה וניתן לעשות בה שינויי צורה בקלות יחסית. כמובן שבצורה זו האלומיניום היא לא המתכת המושלמת וכמובן שהאלומיניום שמשמש אותנו בתעשיות השונות הוא לא האלומיניום הטהור.

 

סגסוגת היא ערבוב של שני יסודות כאשר אחד מהם הוא יסוד מתכתי. אז אלומיניום שמעורבב עם חומרים כמו אבן נחושת ומגנזיום, סגסוגת זו מייצרת חומר אלומיניום שאומנם אינו טהור אך יש לו תכונות מתאימות ביותר שמאפשרות לנו לעשות בו שימוש בתעשיות שונות ומגוונות, שימוש רב בהחלט.

 

אנו עושים שימושים שונים באלומיניום בתעשיות שונות. אלומיניום בתעשיית הרכב, אלומיניום בתעשיית המטוסים, אלומיניום בפסי רכבת, כלי שיט, כלי טיסה, אלומיניום מככב בתחום הבנייה שם אפשר לראות הרבה מסגרות של חלונות העשויות מאלומיניום, שם אפשר לראות מסגרות של דלתות מאלומיניום, וגם בבנייה של הגבס עושים הרבה שימוש פנימי באלומיניום.

 

בתעשיית האלקטרוניקה עושים הרבה שימוש באלומיניום ואפשר לראות את האלומיניום גם על התקליטורים. האלומיניום משמש גם במוליך.

 

האגדה מספרת על צורף רומאי שהציג לקיסר שלו צלחת מאלומיניום. הוא כמובן לא ידע לנקוב בשם אלומיניום והוא גם לא גילה את סוג החומר ממנה עשויה הצלחת. הצלחת היתה מאוד מיוחדת והותירה רושם רב על אותו קיסר. היא היתה בצבע בהיר כמו הכסף והיא הייתה קלה מאוד. אותו צורף נשאל בנוגע לטיב החומר ואופי הכנסתו. הוא כמובן לא סיפר ובמקום זאת השיב שרק הוא והאלים יודעים להכין את אותו החומר. הוא רצה לשמור לעצמו זכות יוצרים על הגילוי הפנטסטי שלו. לו רק ידע עד כמה פנטסטי. בכל מקרה, אותו קיסר שהיה כנראה איש מחושב מאוד, מיד לנגד עיניו ראה אותו קיסר את הערך ההולך פוחת ונעלם של כל כלי הכסף והזהב שלו, ואותו צורף שחשב לעצמו שזה עתה מצא לו אוצרות, זכה לעריפת ראשו.

 

האלומיניום לוקח חלק מהעוגה של הנחושת. בתעשיית המחשבים למשל משמשים גופי קירור מאלומיניום בקרבת המעבדים השונים של המחשב וזאת בגלל שהאלומיניום גם יודע להעביר חום בצורה טובה והוא גם זול ונוח לעיבוד. לאותו תפקיד למשל, היתה עדיפה מתכת הנחושת אילולא היתה קשה לעיבוד ונוסף על כך יקרה. פה למשל האלומיניום לוקח לנחושת חלק מהעוגה. כך גם כשעושים שימוש באלומיניום להולכה של חשמל. הנחושת עדיפה לשם כך אך יקרה יותר וכך האלומיניום נבחר.